'Devrek, Dirgine - Mahmutoğlu - Mengen yolu'

Photo of'Devrek, Dirgine - Mahmutoğlu - Mengen yolu' Photo of'Devrek, Dirgine - Mahmutoğlu - Mengen yolu' Photo of'Devrek, Dirgine - Mahmutoğlu - Mengen yolu'

March 4, 2020
February 2020

near Ensekuzu, Zonguldak (Türkiye)

Yürüyüşümüzü şelaleli, sıklamenli, kardelenli karsız bir coğrafyada ilkbahar ayarında yapıyoruz.
Mengen, yedigöller yolu üzerinden eski adı Dirgine, yeni adı Yazıcık olan köyün arkadaki ensekuzu mahallesinden güzel bir vadiye derinlerine kıvrılarak dalan orman yolundan girerek yürüyüşümüze başlıyoruz. 290 rakımdan başlayan orman yolu bazen yumuşak, bazen de orta sertlikte rampalarıyla 668 rakıma kadar yükseliyoruz. Bu yükseliş sonrası vadi tabanına sert bir iniş yapıyoruz. Rotamızın 5 inci kilometresinde sürekli birlikte yürüdüğümüz ve sol aşağımızda akan güçlü derenin ve derin vadinin yola çok yaklaşan noktasında şelaleri görüyoruz. Şelalelerden sonra Mahmutoğlu köyü sınırlarına kadar çıkışın kalan kısmını yürüyoruz. 830 yükseltiye geldiğimizde günün molasını veriyoruz.. Moladan sonra bizi Devrek-Mengen yoluna kadar başlangıç faslında aksiyonu bol devamında sürekli akan bir dere ile kol kola kıvrılan orman yolunda sakin bir tempoda iniş yapıyoruz.