Dévoluy: Pointe Feuillette, en bucle per les arestes

Photo ofDévoluy: Pointe Feuillette, en bucle per les arestes Photo ofDévoluy: Pointe Feuillette, en bucle per les arestes Photo ofDévoluy: Pointe Feuillette, en bucle per les arestes

May 2, 2021
May 2021

near Les Sièzes, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

El Dévoluy mai decep, qualsevol ruta per aquest massís és fantàstica, i ho hem comprovat en diverses ocasions. Aquesta vegada, però, anàvem amb l'idea d'una ruta on l'únic al·licient era les espectaculars vistes a la "barrera oest" del massís (Obiou, Grand Ferrand, Garnesier). Les vistes, impressionants, van ser a l'ordre del dia però, a més a més, la ruta ens va encantar. Senzilla, però entretinguda i molt variada. Molt recomanable si es visita el sector de la Jarjatte.

Punts clau:
- Espai per uns 4-5 vehicles al Pont de les Amayères
- Seguim el GR-93, abandonant-lo quan gira cap a l'Est per pujar al Col de Jajène. Nosaltres seguirem fites cap al NW, direcció al Col Tournerond.
- De camí al coll, decidim fer el bonic cim del Chevalet que tenim just a sobre. Per fer menys volta, pugem sense camí (forta pendent, herba) fins a la carena directament.
- La resta fins la Pointe Feuillette no té secret: la ruta seguirà sempre la carena. Alguns petits passos de roca, potser posarem una mica la mà en un parell de punts molt concrets, però cap dificultat remarcable.
- Baixem de la Pointe Feuillette direcció SW fins al coll sota el Piégros. El sender el rodeja per la cara nord i baixa a la casa de Lauzier. Nosaltres decidim baixar recte pel barranc (herbat) i arribar al bonic rierol de Merdari.
- La part de seguir el rierol va posar-nos algun entreteniment per anar seguint el camí degut a la neu recent i a que baixava bastant ple d'aigua.
- Des de Lauzier, ja només queda seguir els senders per tornar per sobre les Gorges de Vallauris fins a Mas Bourget i les Amayères.