DEVİNİM 41 ~ KARAGÖL - ÇARDACIK - ACELLA ~ Mottosu; Ad Astra

Photo ofDEVİNİM 41 ~ KARAGÖL - ÇARDACIK - ACELLA ~ Mottosu; Ad Astra Photo ofDEVİNİM 41 ~ KARAGÖL - ÇARDACIK - ACELLA ~ Mottosu; Ad Astra Photo ofDEVİNİM 41 ~ KARAGÖL - ÇARDACIK - ACELLA ~ Mottosu; Ad Astra

November 20, 2022
November 2022

near Uğurlu, Sakarya (Türkiye)

Yürüyüşümüzün adı; DEViNiM 41... Mottosu; Ad Astra.

Yürüyüş gününe özel rozetlerimizi takıp
aracımızı Karagöl Yaylası'nda bir mescidin önüne bıraktık. Saat 11:00'da yürüyüşe başladık. Mesire alanının çitlerinin tellerini aralayıp yönümüzü orman içi yamaca çevirdik.
Peşimize takılıp bize eşlik eden kahverengi bir köpek vardı; adını Şero koyduk.
Kasım ayı olmasından dolayı çiğ düşmüş patika yollar çamur deryası olmuş durumdaydı. Ayakkabılarımıza biriken çamur en az iki kilo vardır! 4 kilometre aşırı efor gerektiriyor. Ardından Çardacık Yaylası'na yabandan ilerlemeye karar verdik devasa boylu ağaçlar ve kalın gövdeleri bizi çok şaşırttı. Devrilmiş çam ağaçları arasından, irili ufaklı tepeciklerden aşarken tatlı bir yamaç inip Çardacık Yaylası'nın yumuşak düzlüklerine vardık. Ardından yüz metre irtifa alıp bir tepe daha aştık ki; Acelle Yaylasi karşımızda epik destanlara nazire yapar gibi karşılıyordu bizleri...
Ve bir patikadan bir kilometre süzüldükten sonra yayla göletinin yanında çimenlerde mola verdik.
Rotaya yoldan devam ederken akan derenin şırıltısını dinleyerek bazen dereden geçerek, bazen dereye nazır ilerledik.
Rüzgar türbinlerinin yanından geçerken rüzgar koridoruna denk gelmiş olmalıyız ki üç kilometre kadar rüzgar dinledik. Şero köstebek kovalıyordu.
Koridordan çıkınca rota kolay bir seviyeye evrildi. Yumuşak çimen zeminlerde bir saat kadar daha yürüdükten sonra Karagöl Yaylası Mesire alanına vardık. Şero hemen geri dönmenin mutluluğunu yaşamaya başladı. Hava yeni kararmışken arabaya döndük ve 23 km'lik rotayı 21,21 km olarak tamamlamış olduk. İlkbaharda ve yazda gidilirse çok daha güzel olur diye düşünüyorum.