Deux-Acren - Tussen Dender en Mark

June 20, 2014
June 2014

near Les Deux-Acren, Walloon (Belgique)

Tussen Dender en Mark
Grensoverschrijdende taalgrenswandelroute

Zondag 10-10-2010

Deze wandeling is een luswandeling van ongeveer 15,5km. De wandeling vertrekt vanaf de kerk in Deux-Acren, Place d’Acren. We volgen route n° T7

Na het vertrek volgen we de Dender tot in Overboelare. Halverwege ste¬ken we de taalgrens over en een beetje verder zien we aan de overkant het kleine vliegveld. Ter hoogte van de kerk in Overboelare steken we de Dender over en bereiken we het Boelarebos. Kort nadien bereiken we het hoogste punt van de wandeling. Via open velden met een paar kleine bos¬jes bereiken we de spoorweg (spoorlijn Geraardsbergen – Edingen). We steken de spoorweg over en komen dan aan het Arduinbos. Hier steken we terug de taalgrens over. Na het volgende bosje steken we de Mark over. De Mark is een visrijke bijrivier van de Dender. De stroom ontspringt in de gemeente Silly. De Markt slingert zich langs Herne, Tollembeek en Viane en stroomt langs de heuvel van Geraardbergen naar Deux-Acren. Via Lessines keren we terug naar ons vertrekpunt in Deux-Acren.
De spe¬ciali¬teit van de streek is de Mattentaart.