Desfiladero de la Yecla (Santo Domingo de Silos- Burgos)

Photo ofDesfiladero de la Yecla (Santo Domingo de Silos- Burgos) Photo ofDesfiladero de la Yecla (Santo Domingo de Silos- Burgos) Photo ofDesfiladero de la Yecla (Santo Domingo de Silos- Burgos)

19 minutes
38 minutes
July 13, 2023
July 2023

near Hinojar de Cervera, Castilla y León (España)

Aparquem el cotxe de manera que no molesti a la carretera i que puguin aparcar més vehicles i amb precaució creuem la carretera per baixar al congost. Una enorme inscripció a la pedra al més pur estil neardental ens indica l'accés al congost. Al principi toca baixar unes quantes escales. El tram amb escales té uns 100 metres. En acabar les escales el sortint d'una roca fa que el pas s'estrenyi un parell de pams i ens obligarà a contorsionar-nos una mica. Quan acabem les escales el camí es torna pla. Just abans d'entrar al congost ens haurem de retorçar una altra vegada per passar.

El contrast de temperatura de l'interior del congost a l'exterior és molt gran. A la carretera el termòmetre del cotxe marcava 33 graus, aquí es nota fresquet, el sol no toca a l'interior del congost, no crec que arribem als 20º de temperatura. Com hem començat el congost per la part nord, la que s'hi accedeix si venim des de Santo Domingo de Silos, el trajecte és tot de pujada. El passeig resulta increïble. Cada racó, cada corba, cada sortint és un lloc ideal per fer-se una fotografia.

A sota nostre hi ha el causant d'aquesta meravella, la riera El Cauce, durant milions d'anys s'ha dedicat a erosionar aquestes roques calcàries formant aquest congost. Més o menys a meitat del recorregut, que en total té uns 600 metres, hi ha una petita pujada que supera el desnivell del congost. El rierol del Cauce ara mateix està en hores baixes, juliol, sense pluges des de fa molt de temps... tot i així porta una mica d'aigua que ens fa imaginar com ha ser en anys plujosos.

Una ruta espectacular i recomanable per a tota la família.

Inici de ruta

Entrada al desfiladero

Punt d'interès

Túnels de la carretera i buitre

Punt d'interès

Photo ofFi de la ruta just a l’altra banda del túnel Photo ofFi de la ruta just a l’altra banda del túnel Photo ofFi de la ruta just a l’altra banda del túnel

Fi de la ruta just a l’altra banda del túnel