Descobriu la capçalera de l'Onyar - Bescanó

February 7, 2022

near Estanyol, Catalunya (España)

L'itinerari comença a la segona pista després de la que porta a Can Caballé. A uns 150 metres de la sortida haurem d'anar a la dreta, entre el bosc i els camps, per la pista principal. Seguirem avançant fins a trobar una plantació d'avellaners, on seguidament girarem a l'esquerra. La pista principal ens endinsarà entre un bosc i la plantació d'eucaliptus. Enfilarem pel marge esquerre d'un camp, travessant un petit canal, que resseguirem, deixant el riu a la nostra esquena. Arribarem a la bassa d'en Turon, i seguirem per la pista forestal que comença allà. Anirem pujant fins que, aproximadament a uns 100 metres, trobarem un encreuament. Seguirem pujant resseguint un revolt cap a l'esquerra, i deixant un altre camí a la dreta. Llavors trobarem una plantació d'eucaliptus que haurem de creuar. Girarem a la dreta, sempre entre una plantació i el bosc, fins que trobarem de nou una pista que seguirem fins que sortim del bosc. Arribarem a una granja i haurem de passar entre la casa i el paller. En el revolt cap a la dreta, cal deixar la pista principal i seguir la que puja entre camps. A l'esquerra deixarem una casa petita.

D'allà podrem gaudir d'unes bones vistes panoràmiques: l'aparell volcànic de la Crosa, les Gavarres, i darrere nostre, la plana de la Selva. Si seguim, arribarem a un punt on des d'allà, si volem, podrem enllaçar amb l'itinerari del volcà de la Crosa. Si no, tornarem a través d'una pista, al punt de sortida.