Derince-Umuttepe

October 31, 2022
October 2022

near Kuruçeşme, Kocaeli (Türkiye)

Bahardan kalma ılık bir havada, hafta içi bir günde, iki arkadaş, Derince İzmit bölgesinde yaptığımız doğa yürüyüşünün kaydıdır. İzmit'e İstanbul Kartal'dan kalkan 200 numaralı otobüslerle gidildiğini keşfettikten sonra, İzmit bölgesine toplu taşımayla giderek yaptığım ikinci yürüyüştür. İlk yürüyüş için "Nicomedia Su Kemerleri" isimli yürüyüş kaydına bakılabilir.

Araçtan iner inmez rota kaydını başlattığımız için, parkurun ilk kilometrinde asfalt yolları takip etmek ettiğimizi göreceksiniz. İlçedeki sokaklardan geçerek iç tararafa yöneldikten sonra, Çınarlıdere Mesire Alanı'na giden asfalt yola girdik. Mesire alanına ulaşan asfalt yoldan ilerlemek yerine, rotanın ilk kısımlarında git-gel yaptığımız derenin sağında kalan yolu kullanabilirsiniz. Biz bu yoldan, aslında sorun çıkarmadan geçmemizi sağlayacağını düşündüğüm bir köpekle karşılaşınca, yol arkadaşımın ricası üzerine geri döndük.

Bu arada, Çınarlıdere Mesire Alanı'nın son derece düzenli, tertipli ve keyifle piknik yapılabilecek doğa harikası bir yer olduğunu, özel aracınızla buraya gelerek hafta içi kimseler olmadan doğanın tadını çıkarabileceğinizi ekleyebiliriz.

Parkurun mesire alanından sonraki kısmı, orman yollarını takip etmektedir. Dolayısıyla bütün parkur boyunca engelle karşılaşabileceğiniz bir yol, şelaleye inen patika dışında bir zorluk yoktur.

Çınarlıdere Şelalesi'ne inmek için, iz kayıtlarında da fotoğraflarını paylaştığımız dik bir patikadan inmek ve halatlardan yardım almak gerekmektedir. Deneyimli bir yürüyüşçüyseniz, çok rahatlıkla inebilir; hatta bu halatları bile kullanmayabilirsiniz. Fakat çocukların ve deneyimsiz yürüyüşçülerin bu patikayı kullanması tehlikeli olabilir. Heleki yağışlı havada, patikanın büyük bir bölümü kayalık olduğu için, en deneyimli yürüyüşçünün bile çok dikkat etmesi gerekecektir.

Parkuru "Çayırova-İzmit Yolu Sapağı" yazan izin bulunduğu noktada sonlandırabilirsiniz. Fakat bu yoldan -sabah ve akşam birer kez Toylar Köyü'nden kalkan araçları saymazsak- toplu ulaşım aracı geçmemektedir. Böyle bir durumda ya geçen araçlardan birinin sizi alması, ya da birinin burada bekleyip sizi karşılaması gerekecektir. Tabi, bu sapaktan asfalt yolu takip ederek Umuttepe'ye ulaşmak çok daha kısa sürecektir. Biz ise, birkaç metre sonra asfalttan ayrılıp yolun kuzeyindeki orman yollarını kullanmayı tercih ettik.

Parkuru, Çınarlıdere Şelalesi'nden geri dönerek de oluşturabilirsiniz. Böylece Çınarlıdere mesire yerine özel araçla gelerek ulaşımı daha da kolaylaştırabilirsiniz.

ULAŞIM: İzmit'e ulaşım konusunu çözerek bu bölgede yürüyüşler yapmamı sağlayan 200 numaralı İzmit-Kartal hattı ile ilgili daha detaylı bilgi için "Nicomedia Su Kemerleri" isimli rotanın açıklamalarına bakılabilir.

İzmit Belediyesi'nin işlettiği 200 numaralı otobüs hattını kullanmak için, İzmit Kent kartınızın olması ya da perondaki otomatik dolum makinesinden tek kullanımlık bilet alınması gerekmektedir.

Otobüsün son derece seri olduğunu ve sadece ana duraklarda durduğunu söyleyebilirim.

KABACA PROGRAM:
06:50 Kartal Otobüs Duraklarında Buluşma
07:00 200 Hat Numaralı İzmit-Kartal Otobüsüyle İlk Duraktan İzmit'e Hareket
08:30 "Çenesuyu Kaşık 1" Durağında Otobüsten İnme ve Wikiloc Kaydını Başlatma
08:42 Derince Börek Pasta Tatlı Salonu'na Giriş ve Kahvaltı Molası
08:59 Pastaneden Ayrılma ve Karşısındaki Markette Kısa Bir Alısveriş Molası
09:05 Yürüyüşe Devam Etme
16:44 Yürüyüşün Sonu ve Wikiloc Kaydını Durdurma
16:50 Umuttepe Peronlar Durağından 23 Hat Numaralı Umuttepe-Batı Terminal Aracına Binme
17:20 Furkan Sokak Durağı'nda Araçtan İnme
17:23 Konyalı Lezzet Ustası İsimli Mekana Giriş
17.55 Restorandan Ayrılma ve Doğu Terminali Depolama Alanı Durağına (İlk Durak) Hareket
18.00 200 Hat Numaralı İzmit-Kartal Otobüsüyle Kartal'a Hareket
19:50 Pendik Köprüsü İETT Durağında Otobüsten İnme ve Metro İstasyonu'na Geçiş

İyi faaliyetler...

Derince Börek Pasta Tatlı Salonu

Burada kahvaltı molası verdik ve pastaneden aldığımız ürünleri çaylarımızı yudumlayarak tükettik. Pastanenin tam karşısında Şok Market bulunuyordu. Saat 9'da market açılınca, alışveriş yapıp yola devam ettik.

PictographPark Altitude 194 ft

Bulunduğumuz nokta, mesire alanının girişini en yakın piknik yerleriydi.

PictographPark Altitude 218 ft

Mesire Alanının Bir Başka Bölümü

Mesire Alanı Sonu

Yürüyüş parkurunun başlangıcı burasıydı. Bu noktaya asfalt yolla gelinebilir ve giriş kapısının önüne park edilerek yürüyüşe başlanabilir. Girişteki demir kapı ve görevliden dolayı araçla, bu noktadan ileriye geçmek mümkün değildir.

Kocaeli Doğa Turizmi Parkurları Tabelası

İkinci fotoğraf tabelayı geçtikten 10-15 metre sonra çekilmiştir. Bu bölgede de piknik masaları bulunmaktadır.

Suyunun tadına bakarak içilebilir bulduğumuz ve yol boyunca bulunan birkaç çeşmeden sadece biri olan bu çeşmeden sonra da, oldukça düzenli ve temiz orman içi piknik alanları bulunuyordu.

Çınarlıdere Su Alma Yapısı

Ekip arkadaşım kapakta beklerken, ben ise su alma yapısına gelen bu yola sadece meraktan girmiş, yolun nereye ulaştığını görmek istemiştim. Asıl rotamız bu noktaya saptığım kavşaktan sol yukarı yönelerek devam ediyor.

Manzara Kayalığı

Kayalıktan 5-10 metre sonra şelaleye inen patika bulunuyordu. Nitekim son üç fotoğraf iniş sırasında çekilen resimlerdir.

Şelale Manzarası

PictographWaterfall Altitude 515 ft

Çınarlıdere Şelalesi

PictographWaterfall Altitude 545 ft

Umuttepe-Çınarlıdere Sapağı

Bu kavşağa Çınarlıdere'nin bulunduğu vadi tarafından geldik. Ama kavşaktan sonra sağa, yani tabelanın Umuttepe olarak gösterdiği yola girmedik. Bunun yerine düz devam ettik, çünkü rotayı -Umuttepe parkurunu daha önce yürüdüğüm için- bu şekilde belirlemiştim. Dilerseniz bu sapaktan Umuttepe yazan yöne gidebilir ve rotayı kısaltabilirsiniz.

Fotoğrafta, Gölcük tarafındaki Samanlı Dağları manzarası görülmektedir.

Bu sapakla birlikte asfalt yola çıktık. Fakat birkaç metre sonra tekrar orman yoluna sapılacaktır. Orman yoluna girişin açık olması durumunda, binek araçların yürüdüğümüz yolda yol alabileceğini, fakat altı yüksek araçların yolda daha rahat ilerleyebileceğini ekleyelim.