Dereköy-Phellos-Çukurbağ (Likya Yolu-Lycian Way) 16072020

August 14, 2020
July 2020

near Dereköy, Antalya (Türkiye)

Rota üzerinde 12. Km'deki Pınarbaşı'na kadar su bulunmamakta.

Orjinal rotadaki 4,5. Km'de toprak orman yolundan Phellos'a sapan patika (girişinde Likya yolu levhası var) 2-3 metrelik maki ve ağaçlarla çevrili, çok dar, uzun, boğucu ve yer yer geçmesi zor olduğundan haritamdaki rotada toprak orman yolundan devam etmeyi tercih ettim. Haritamdaki rotada daha sonra kısa patika yürüyüşü ile Phellos'a girilebiliyor.

Phellos'ta nekropol dışındaki alanlar makiler ile kapandığından girmek mümkün değil. Nekropolde üzerinde boğa kabartması bulunan bir duvar mevcut.

Phellos devamında orjinal rota iniş patikası durumu pek iyi değil o nedenle benim haritamda daha kolay olan toprak orman yolu izlendi. Daha sonra orjinal rota ile birleşildi.

Çukurbağ inişte bakkal'a uğramak için kısa süre orjinal rota dışına çıkıldı.

Çukurbağ'dan Kaş'a dolmuş bulunmaktadır. Durak bakkalın karşısında haritada işaretli.

Rota sonu Kaş, Çukurbağ Yarımadası, Meis Adası ve Akdeniz manzaralı Uyuyan Dev doğal küçük kamp alanı. Kamp alanında su yok. Kamp alanına yaklaşırken işaretler sorunlu.

Çeşme ve çardak.orjinal yol makilerden yürünemeyecek durumda olduğundan sağ yola girildi. yol bir süre sonra orjinal yolla birl

Manzara

orjinal rota soldan ancak daha hızlı olmak için sağdaki geniş yoldan gidildi

PictographRuins Altitude 0 ft

Phellos likya yolu levhası. Orjinal rota iniş fazla taşlık ve kötü olduğundan alternatif yoldan yüründü.

Phellos patika girişi

PictographRuins Altitude 0 ft

Nekropol (duvarda boğa kabartması)

PictographCampsite Altitude 0 ft

Çeşme (arkasında mağara var), likya yolu levhası

Cami çardağı, çeşme, wc

Likya yolu levhası

PictographProvisioning Altitude 0 ft

bakkal

likya yolu levhası.Rota 2 alternatifli sağdaki patika çok dar ve çalılık olduğu için soldaki geniş toprak yoldan gidin

Çukurbağ tarihi evler

orjinal rota ile birleşme

PictographCampsite Altitude 0 ft

kamp alanı (uyuyan dev mevki)

soldaki orjinal yol çalılarla kaplandığından toprak yoldan gidildi

orjinal yol sağdan ancak bakkal için sola girdim