DEREKÖY-MAHMUT DAĞI ZİRVE

January 6, 2019
January 2019

•   4.9 4 Reviews

near Dereköy, İzmir (Türkiye)

Dereköy'den Mahmut dağı zirvesine orman yolunu izleyerek çıktık.
Mevsimin ilk karını Dereköy-Yukarıkızılca orman yolu kavşağından sonra gördük. Yukarılara çıktıkça çok güzel manzaralar izledik. Şansımıza fazla soğuk ve rüzgarı olmayan bir havada yürüyüşümüzü tamamladık.
Zirve dönüşünü Mahmut Dağı'nın güneyindeki sırtlardan yürüyerek önce tırmanış kayasına, oradan da Dereköy'e yürüyerek tamamladık.
Parkuru yürüyüş engeli olmayan herkes yürüyebilir. Ancak dönüş yolunda özellikle res trafo merkezinden sonra, tırmanış kayasına kadar olan bölümde kesinlikle deneyimli yürüyüşçülerle yürümek gerekir.
Parkurda bir adet akar durumda çoban çeşmesi var. Bu rotadan ilk kez yürüdüğümüzden, yaz mevsiminde akıp akmadığını bilemiyoruz.
Güzel manzaraları olan, yürümesi zevkli bir parkur.

DEREKÖY

MOLA YERİ

PATİKA

PATİKA-ORMAN YOLU KAVŞAĞI

Dereköy-Mahmut Dağı orman yolunun birleştiği yer. trımanış kayası ve kamp alanının bulunduğu dere kenarı. Dere maalesef yaz aylarında akmıyor.

DEREKÖY

Kemalpaşa ilçesinin şirin bir köyü. Bulunduğu kunum neeniyle doğa yürüyüşçüleri ve dağçıların, neredeyse yılın her mevsiminde uğradıkları bir köy. Geçim kaynakları, başta kiraz olmak üzere, arıcılık ve zeytinciliktir.

• munirakyol Mar 24, 2019

Güzel çalışmalarınız için çok teşekkür ederiz. Çizdiğiniz rotaları takip ediyoruz sırasıyla bozdağ, nif, gelin, gaziemir_balçova ve mahmut zirve rotalarında çalışmalarınızdan faydalandık emeğinize sağlık...

Işık Kavalcı Mar 24, 2019

Sorunsuzca izliyebiliyorsunuzdur umarım. Yararlı oluyorsa ne mutlu...
    İyi yürüyüşler arkadaşlar.

• Photo of Mustafa Keskin
    Mustafa Keskin Dec 10, 2019

Paylaşımınız için teşekkürler. Dereköy mahmut dağı zirve rotasını takip ettik. İniş dediğiniz gibi zorluymuş. Çeşmede çok az su vardı.

• mehmet tokmak Dec 30, 2019

Hocam muhteşem resimler ve yorum için teşekkürler...

• Photo of Onur Yıldırım
    Onur Yıldırım Mar 29, 2022

Patika dediği 1.3'kmlik kısımdaki patika yok olmuş gitmiş.

Işık Kavalcı Mar 29, 2022

Onur arkadaş, o bölümde eski odun kömürü ocak yerleri var. Bu patikalar, kömürlük odun ve üretilen odun kömürlerini, eşek ve katırlarla taşıma işi için kullanılmış olmalı.
    Patikalar yamacın bir kaç yerinde var. Z şeklinde zik zaklar yaparak, tepe ile dere arasında uzanıyor. Pek kullanılmadığı için körelmiş maalesef.

• Photo of hakkı peker
    hakkı peker Nov 29, 2022

Manzarası bol ve güzel. Yürümesi kondisyon isteyen bir rota.

Işık Kavalcı Nov 29, 2022

Bu parkuru ters yönden yürümek de zevkli oluyor. Ancak, kar ve buz olduğu günlerde daha da zorlu oluyor.