DEREKÖY-MAHMUT DAĞI

November 5, 2017
November 2017

•   3.3 1 review

near Dereköy, İzmir (Türkiye)

Dereköy-Mahmut Dağı parkuruna yürümeye, köyün doğusundaki orman yolundan başladık. Soğuk ve sert rüzgarlı bir günde, sisler arasında Mahmut Dağı zirvesine ulaştık.
Zirveden dönüşte dağın güneyindeki orman yolunu kullandık. RES trafosuna yakın bir yamaçta molamızı yaptık. Mola sonrasında batıda kalan sırttaki patikaları kullanarak tekrar Dereköy'e indik.
Soğuk hava, sert esen fırtına ve sise rağmen çok güzel bir yürüyüş yaptık. Bu parkurun en büyük eksiği, parkur boyunca hiç içme suyu kaynağı olmaması. Bu nedenle burada yürüyecek olan arkadaşlar, kesinlikle yanlarına gün boyunca yetecek kadar içme suyu almalı.

DEREKÖY

MAHMUT DAĞI

MOLA YERİ

DEREKÖY PATİKASI

Resler için yapılan yollar ve orman yolları patikaları bozsa da, bu patikanın kalmış olması bizler için büyük şans. Çam ormanları ve makiler arasında yürüme zevkine doyulmayan bir patika.

DEREKÖY

Yürüyüş sonunda yine bu şirin köydeyiz. Dereköy'deki köylü pazarı her pazar günü kuruluyor. İki üç yıldır, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin katkılarıyla burada, köylü kadınların ürünlerini satmaları için standlar açıldı. Köy kadınları da bunu çok iyi değerlendiriyorlar. Başta yörede üretilen çam balı olmak üzere, mevsimine göre kiraz, incir, ceviz, kestane, zeytin, zeytinyağı, zeytinyağlı ev sabunları, tarhana, bulgur, ev ekmeği, ev makarnası, kırma zeytin, salamura, çizme zeytin, köy yumurtası vs gibi ürünleri bu köylü pazarında her pazar günü bulabilirsiniz. Ayrıca köy kadınlarının odun ateşinde yaptığı zeytinyağlı gözleme yemeyi unutmayınız.