Dereağzı - Kızılcaköy

2020
January 15, 2019
January 2019

near Dereağzı, Aydın (Türkiye)

Son derece güzel bir havada Dereağzı köyünden başlayan yürüyüşümüz, Helenistik dönemden kalma kaya mezarları ve yine o dönemlere ait eski bir manastırın bulunduğu Ballıkaya' ya doğru kuzeydoğu yönünde devam etti. Parkurun 1200 ila 1500 metreleri arası çıkış yönünde oldukça sıkıntılı bir tırmanışa sahne oldu. Manastıra gitmek isteyenlerin 1500 metreden sonra dönüş için kullandığımız patikayı kullanmalarını öneririm. İkizdere baraj gölü yakınında verdiğimiz öğle molasından sonra dönüşümüz başladı.
7. Km den sonra gurup 2 ye ayrıldı, Biz B gurubu olarak bundan sonrasını AYDOS kulüp başkanı Akın hocanın rehberliğinde doğaçlama ile tarlaların ve zeytinliklerin arasından 2 Km doğu daha sonra da güney yönlü olarak devam edip Kızılcaköy' de sonlandırdık. Kızılcaköy halkının Jeotermal e karşı başlatmış oldukları direnişlerine destek vermek amacıyla nöbet tuttukları çadırı ziyaret ederek kendilerinden konuyla ilgili bilgi aldık.
Bizim için hazırladıkları ikramlıkları ve sıcak çayları yürüyüş sonrası çok hora geçti.
SAĞOLSUNLAR.
Umarım haklı davalarında olumlu sonuca ulaşırlar.