← Part of Kocaeli Yarımadası

Denizli Köyü'nden Ballıkayalar doğu sırtı ( 2018 01 )

Photo ofDenizli Köyü'nden Ballıkayalar doğu sırtı ( 2018 01 ) Photo ofDenizli Köyü'nden Ballıkayalar doğu sırtı ( 2018 01 ) Photo ofDenizli Köyü'nden Ballıkayalar doğu sırtı ( 2018 01 )

January 8, 2019
January 2018

near Denizli, Kocaeli (Türkiye)

Denizli Köyü'nde, çaylarımızı bitirir bitirmez başladık yürüyüşe. Gökyüzünü kaplayan gri bulutlar gözlerini her an yağacakmış üzerimize dikse de biz aldırmadık. Ucunu yakaladığımız ve sağdan soldan katılan küçük ırmakçıklarla büyüyen dere rehberimiz oldu gün boyu.

Günlerin uzadığının, uzak gibi görünen baharın artık yaklaştığının habercisiydi rastladığımız küçük pembe sıklamenler ve beyaz çiğdemler. Kızılağaç gövdelerinde eski ağaçkakan yuvaları da gördük yol boyu, tilkilerin çamurda bıraktığı ayak izlerini de, yaban domuzlarının eşelendiği çayırları da.

Bu keyifli yürüyüşün taçlandığı an ise, yukarıdan aşağıya Ballıkayalar'ın tüm jeolojik yapısını, derenin derin bir boğaz şeklinde açmış olduğu kanyonu, her iki tarafındaki yüksek kaya duvarlarını, tüm bu yapı ile içiçe geçmiş, içinde sandal ağaçları, kocayemişler, akça kesmeler ve ardıçları barındıran yemyeşil bitki örtüsü ile beraber gördüğümüz zamandı.

10 km lik yürüyüşümüzün sonunda Tabiat Parkı'nın boğazın güneyinde kalan girişine vardık. Ve bir kere daha gördük ki güzellikleri uzaklarda aramaya hiç gerek yok çünkü onlar hemen yanı başımızdalar...