← Part of İstanbul - Kocaeli arası rotalar

Denizli Köyü - Ballıkayalar, Gebze, Kocaeli, 2018-04-08

April 8, 2018
April 2018

near Denizli, Kocaeli (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonuyla Necdet Küçükarpacı rehberliğinde yürünen bu rota Denizli Köyünden başlıyor, toprak yoldan ilerleyip vadiye dere kıyısına ulaşıyorsunuz. Dereyi takibederek vadide yürünüyor, beş dere geçişi var. Dereler birleştikçe her geçişte su miktarı artıyor. Kanyon öncesi son geçişte geçişi kolaylaştırmak için taşlarla takviye yaptık.
5.2 inci km.de soldan katılan dereyi takip ederek iki şelale görebilirsiniz. İlki 1-2 m.den dökülüyor, ikincisi ise daha görkemli 10-12m yüksekliğe sahip, burası öğle molası için uygun.
Kanyon öncesi 8.5 inci km.de yukarı çıkıp üst kottan devam ediliyor. Rota sonra sizi bitki örtüsünün arasından geçirip seyir tepesine götürür, buradan aşağıda kanyonu, Ballıkayalar'ın giriş alanını ve kaya tırmanışı yapanları görebilirsiniz. Sonra saptığınız noktaya geri dönüp çok sık bitki örtüsü arasından aşağıya inmeniz lazım. Burada iz kaydını ve ağaç ve çalıların arasından yerdeki patika izlerini iyi takip etmelisiniz.