Photo ofDenizli Göleti - Sığırlık Merası - Kargalı Şelalesi Geçişi (Yörük Yolu) Rotası - 14 Haziran 2019 Photo ofDenizli Göleti - Sığırlık Merası - Kargalı Şelalesi Geçişi (Yörük Yolu) Rotası - 14 Haziran 2019 Photo ofDenizli Göleti - Sığırlık Merası - Kargalı Şelalesi Geçişi (Yörük Yolu) Rotası - 14 Haziran 2019

June 14, 2019

near Denizli, Kocaeli (Türkiye)

Denizli Göleti, Sığırlık Merası ve Kargalı Şelaleleri noktalarını içeren Yörük Yolu olarak tescillediğimiz bu rotada yüzlerce yıldır bölgede yaşayan Yörükleri görebilirsiniz.
Rota boyunca temiz su kaynağı bulmak güç. Yaz aylarında nem seviyesi çok yüksek.
Kargalı-Denizli Geçişi Kargalı ile Denizli köyleri arasında bulunan rota hiç bir zorluk içermeyen bir yapıdadır. Rota, dört mevsim yürüyüşe uygundur. Denizli Köyü’nde bulunan gölet ve gölede yakın coğrafya Kocaeli’nin en çok kelebek türünün olduğu alanlardır. Yürüyüşlerde su bulundurmakta yarar vardır. Bu bölgede Denizli Köyü’nden Ballıkayalar’a doğru giden bir rota bulunmaktadır. Yine bu coğrafyadan İstanbul sınırları içerisinde bulunan Darlık Barajı’na kadar uzanan muhteşem bir ormanlık alan bulunmaktadır. İzmit Körfezi’nin kuzeyinde yer alan coğrafyanın ismi Kocaeli Yarımadası’dır. Yarımada, İstanbul Boğazı’ndan Sakarya Irmağı’na kadar uzanır. Kocaeli Yarımadası kuzeyden Karadeniz, güneyden Marmara Denizi ve İzmit Körfezi ile çevrilidir. Yarımada üzerinde İstanbul’un doğu kesimi, Kocaeli, Sakarya illerinin bir bölümü yer alır. İstanbul Boğazı’nda Sakarya Irmağı’na kadar yaklaşık 125 km uzunluğunda; Karadeniz ile İzmit Körfezi arasında 60 km genişliğindedir. Yarımada’nın iklim ve bitki örtüsü Akdeniz ile Karadeniz iklim ve bitki örtüsü niteliklerini taşımaktadır. Kargalı ve Denizli köyleri arasında bulunan bu coğrafya Yörüklerin yurdu olarak bilinir.