DEMİRCİLİ

February 23, 2017
February 2017

near Demirci, İzmir (Türkiye)

Bu yürüyüşümüzde Urla'nın Demircili köyü çevresinde yürüdük.
Demircili köyüne gitmek için, İzmir Çeşme otoyolunun Karaburun kavşağından çıkıp, İçmeler döner kavşağından güney yönüne dönmek gerekiyor. Yağcılar ve Demircili yönlendirme tabelalarını izleyerek köye ulaşabilirsiniz.
Yürüyüşümüze Demircili köyünden başladık. Köyün batısında kalan tepelere orman yollarını kullanarak çıkılabiliyor. Bu orman yollarından ve zaman zaman da patikalardan yürüyerek Papaz Koyu'na geçtik. Buradan da patikaları izleyerek, Demircili koyuna kadar 4-5 küçük, bakir koyu geçtik. Demircili koyu dışında diğer koylara taşıtla ulaşmak mümkün değil. Sadece Papaz Koyu'na traktörle ulaşılabilir. Bu nedenle olsa gerek, bu güzel koylar otellere, yazlık evlere ve sitelere teslim olmamış. Bu da, biz doğa severler için çok güzel bir durum.
Demircili koyundan sonra tekrar Demircili köyüne dönerek yürüyüşümüzü sonlandırdık.
Parkur boyunca bir iki kuyu dışında hiç içme suyu kaynağı göremedik. Her iki köyde de birer bakkal ve kahvehane var. Mevsim nedeniyle olsa gerek, kahvehaneler kapalıydı. Bakkallarda tüm ihtiyaçlar karşılanabiliyor.
Görülmesi gereken, çevresi bol makilik, zaman zaman da çam ormanları görebileceğiniz, fazla inişi, çıkışı olmayan bir parkur.

HIYABAN

DEMİRCİLİ KÖYÜ

• Photo of Mavisu Kahya
    Mavisu Kahya Sep 25, 2022

Güncel olarak (Melengeç ve Komodor mekanlarının bulunduğu) Demircili Plajı'ndan bitişik koya geçmek mümkün değil. Makilik hiç bir şekilde geçilemeyecek şekilde sıklaşmış ve bir patika takip etmek ya da alternatifini bulmak imkansız. Keza burundan dolaşan rota da bitişik koya ulaşmadan sonlanıyor. Demircili Plajı ile bitişik koyun yürüyüş rotası olarak bağlantısı yok. Çok iyi giyinip sık ve insan boyu makiliğe dalmayı göze alırsanız zorlu ve doğaçlama bir parkurla belki bitişik koya geçebilirsiniz. Kesinlikle dönüşte dere yatağından orman yoluna çıkmak daha mantıklı, ama yine sık makilik geçmek gerekiyor.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Sep 25, 2022

Bitişik koya geçmek için belirli bir patika yok maalesef. Dediğiniz gibi, her şeyi göze alarak sık makilik içine dalıp yürümek gerekiyor. Biz de zaten bu kaydı aldığımız gün, bu bölümde aynen bu şekilde yürüdük. Bazı durumlarda böyle yapmamız gerekiyor.