Dels Estanys de la Pera a Andorra la Vella

Photo ofDels Estanys de la Pera a Andorra la Vella Photo ofDels Estanys de la Pera a Andorra la Vella Photo ofDels Estanys de la Pera a Andorra la Vella

July 13, 2016
July 2016

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Del Refugi dels Estanys de la Pera a Andorra la Vella. Pel coll de Perafita i el GR - 11.10.

Sortint del Refugi dels Estanys de la Pera, tot seguit arribem a una zona humida anomenada els Clots del Port. Apartí d'aquí, el sender puja sense treva fins al coll. Per ara ja fa uns 30 minuts que caminem i tot el que ens queda serà desens. En uns 40 minuts més arribem al Refugi de Perafita, per arribar-hi el sender GR està poc definit, de vegades marcat amb piles de pedres i altres amb senyals pintats. Ja deixant enrere el refugi passem a prop de la cabana, aparti d'aqui iniciem un vertiginós descens fins a trobar el Riu de Perafita, el qual l'anem resseguint fins ben bé al Pont d'Entremesaigües on arribem en poc més d'una hora. Ara seguim en descens pel GR - 7, un sender curosament empedrat fins a trobar la carretera de la Comella i la Plana (CS-101), la qual creuem i seguim en descens pel GR, també anomenat Camí de la Muntanya. Fins a arribar a la carretera de l'Obac (CG-2), on hi ha una benzinera,i aquí deixem el GR. Per la banda oposada de la benzinera i travessant la carretera seguim en descens pel Camí de la Canaleta, fins a arribar a l'avinguda Carlemany, a Les Escaldes. La qual seguim fins a l'avinguda Meritxell i l'aparcament Central.