Del Vendrell a la platja de les Madrigueres

Photo ofDel Vendrell a la platja de les Madrigueres Photo ofDel Vendrell a la platja de les Madrigueres Photo ofDel Vendrell a la platja de les Madrigueres

November 22, 2022
October 2022

near el Pèlag, Catalunya (España)

[CA]Del Vendrell a la platja de les Madrigueres

La façana litoral del Baix Penedès és una àrea fortament urbanitzada. Per anar i tornar des del Vendrell a la platja de les Madrigueres, a Sant Salvador de Coma-ruga, es travessen, doncs, carrers, carreteres i urbanitzacions. La platja de les Madrigueres conserva un petitíssim reducte de vida natural, una zona protegida que manté un sistema dunar ben conservat on crien nombroses espècies d'ocells, com el corriol. La primera part del trajecte discorre, en bona part, per un sender de petit recorregut senyalitzat amb marques blanques i grogues (el PR C-12). La tornada es fa pel camí Verd del Vendrell, el carril que discorre arran de la via de tren de Sant Vicenç de Calders a Manresa (R4).

Ruta senyalitzada.

0,00 km (46 m). El Vendrell. Carrer d’Apel·les Fenosa, a tocar del tanatori i del cementiri municipals. Se surt en direcció a llevant pel carrer d’Enric Morera, un camí que surt a la dreta (S) del cementiri i en voreja els murs. Cal seguir les marques blanques i grogues del PR C-12.

0,41 km (51 m), 0 h 06 min. Es travessa la N-340 per un pas soterrat. La pista continua paral·lela a la carretera, en direcció S (camí pedregós).

0,78 km (53 m), 0 h 13 min. S'arriba a la urbanització Edèn Parc pel camí que ara discorre entre murs. Es passa pel costat d'un parc infantil, es baixa a la dreta (S) pel carrer Josep Aixelà i se surt de la urbanització. Es continua recte (SE) per aquesta pista.

2,25 km (42 m), 0 h 32 min. Es travessa l'autopista C-32 per un pont i es baixa en direcció al mar (SE). Es continua recte (SE) per la mateixa pista. S'accedeix a la urbanització Calafell Residencial pel carrer Miquel Servet.

3,18 km (30 m), 0 h 46 min. Cruïlla de carrers. Es gira a la dreta (SO) pel carrer dels Drs. A. Sabin i L. E. Salk. A l’itinerari s’hi afegeix el recorregut i els senyals blancs i vermells del GR 92. Al final d'aquest carrer, se surt de la urbanització sense deixar la pista.

4,12 km (6 m), 0 h 58 min. Cruïlla a tocar mateix de la riera de la Bisbal. Es deixa el PR, que se’n va a ponent, i es gira a l’esquerra (S), en direcció al mar, tenint la riera a la dreta (W). Es passa la via del tren i, ja molt a prop de la platja, s’arriba a la carretera d’accés a Sant Salvador (punt km 4,77). Es gira a la dreta (W) per anar a buscar el pas de vianants, creuar el vial i arribar al mar.

4,97 km (0 m), 1 h 10 min. Platja de les Madrigueres. L’àrea protegida s’estén cap a llevant. Enfront de la platja, s'ha aprofitat un alguer com a reserva d'avifauna i flora d'aquest entorn marítim. Un cop visitada la platja, es pren el passeig marítim en direcció oest, vorejant la costa

5,89 km (2 m), 1 h 23 min. Xamfrà amb el carrer de Tobies; es deixa la costa i es gira a la dreta (N) fins a la propera travessia, l’avinguda Palfuriana, que es pren cap a l’esquerra (W). Cent-quaranta metres després, es torna a girar a la dreta (N) pel carrer de la Riera d’Argalls. Es passa la carretera de Sant Salvador (km 6,50), immediatament després, es passa per sota de les vies de tren i es continua cap al nord, ara per un camí que discorre entre conreus i horts.

6,81 km (11 m), 1 h 36 min. Es desemboca en una pista ampla que ressegueix el torrent de l’Aragall. Es pren cap a l’esquerra (W) i, immediatament després, abans de passar per sota les vies del tren, es gira a la dreta (N) per prendre el carril verd del Vendrell.

9,55 km (39 m), 2 h 19 min. Final del carril. Es gira a l’esquerra (NW), es passen les vies per sota i s’avança per un voral enjardinat fins a una rotonda. Cal girar a la dreta (NE) pel carrer de Jaume Carner (des del final del carril verd es podria baixar per les escales i tornar al punt de sortida pel carrer de Josep Tarradelles, però no hi ha voral per a vianants). Cent-setanta metres després es gira a la dreta per passar les vies per sota. Se surt al carrer de Josep Tarradelles, que se segueix durant mig quilòmetre, fins a desembocar en el carrer Apel·les Fenosa, per on, tombant a mà dreta (SE) s’arribarà al punt d’inici de la ruta.

10,53 km (46 m), 2 h 35 min. Cementiri del Vendrell, punt de partida i final de l'itinerari.