Del Santuari de Paller de Baix a Sant Marc de Brocà

Photo ofDel Santuari de Paller de Baix a Sant Marc de Brocà Photo ofDel Santuari de Paller de Baix a Sant Marc de Brocà Photo ofDel Santuari de Paller de Baix a Sant Marc de Brocà

November 21, 2023
May 2023

near Bagà, Catalunya (España)

ITINERARI (circular):
Santuari i àrea recreativa de Paller de Baix (983m): Paller de Dalt (1308m) – Camí de Sant Collada Grossa (1476m) – Collada de Fenells (1545m) – Coll de la Bassa de Tarnes (1495m) – Sant Marc de Brocà (1611m) – Font Gràcies (1480m) – Camp de Dalt (1297m) – El Castell (1210m) – Sant Martí de Brocà (957m) – Clarà (980m) – Retorn al punt d’inici.

Caminada tranquil·la i de molt bon fer a l’entorn de la Serra de Sant Marc, contrafort pre-pirinenc que s’aixeca just a l’est de la població de Bagà. Aquesta serra és un excel·lent mirador envers la superba muralla del Cadí-Moixeró-Montgrony al nord i el Catllaràs-Picancel vers el sud amb el tall de la Vall del Llobregat. Entre els atractius de la ruta, la descoberta dels verds prats encisadors del Paller de Dalt, l’excel·lent mirador de St Joan de Brocà, cim inclòs a la llista dels 100Cims de la FEEC i el llogarret de Brocà amb la seva ermita de Sant Martí, antic nucli poblat fins els anys 40 del segle passat. Ens ha sorprès també molt gratament la grandesa dels amples i prominents relleus meridionals de la Serra de Montgrony que davallen des del Puigllançada i el Tossal de Rus en llargues fondalades fins a la vall del Llobregat per la banda de la Pobla de Lillet. S’albiren llogarrets poc coneguts com Gavarrós que inviten a re-buscar noves caminades per la zona.

DADES:
 Temps efectivo: 4:57 h
 Ritme de marxa: 2,45 Km/h

INDEX D'ESFORÇ (IBP) = 84
Veure anàlisis complet a: https://www.ibpindex.com/ibpindex/ibp_analisis_completo.php?REF=39027272111537&LAN=es&MOD=HKG

DESCRIPCIÓ
Iniciem la ruta des del Santuari de Paller de Baix i la seva àrea recreativa, al qual s’arriba des de Bagà per una carretera asfaltada (seguir les indicacions de Hostal-Restaurant Santuari del Paller).

DESCRIPCIÓ:
El primer tram fins a la Collada Grossa passant pel Paller de Dalt amb el seu ample prat herbat es troba senyalitzat amb les marques de GR-150 i GR-4.2. A continuació prendrem el camí vers el sudest en direcció al cim i ermita de Sant Marc de Brocà seguint les marques del PR-C 158. Seguirem aquest mateix PR en el descens pel vesant sud de Sant Marc de Brocà fins passada l’ermita de St. Martí de Brocà. El tram final des de les runes del mas de Clarà el farem per un corriol una mica perdedor que ens retornarà al Santuari de Paller de Baix. En aquest darrer tram farem algunes marrades per arribar a la pista de terra accessible per vehicles que duu al Paller de Dalt i que es poden evitar si es vol escurçar l’itinerari. Una altra opcó és des del Pla de Llorsars (primer replà després de la baixada des de Sant Marc de Brocà) és abandonar el PR i seguir la pista a la dreta que mena vers al Cap de Joncar, opció més curta i que descendeix directament al Santuari del Paller de Baix. Totes opcions són bones i de bon fer per conéixer aquesta contrada a l’entorn de Bagà.

Que gaudiu del camí

001 - El Paller de Baix

PictographRuins Altitude 4,259 ft

002 - El Paller de Dalt

003 - Collada Grossa

o Collada Gran

004 - Collada de Fenells

Baixada al Coll de la Bassa de Tarnes (1495m) per pista i tram final d'ascens a ST Marc de Brocà

005 - Sant Marc de Brocà

100cims

PictographCastle Altitude 4,019 ft

006 - El Castell

sender PR

007 - Sant Martí de Brocà

Llogarret de Brocà amb la seva ermita