Photo ofDel Refugi de Conques a Pla Guillem per: Coll de Bise - Collada del Vent - Cabana dels Coms - Coll de les Basses Photo ofDel Refugi de Conques a Pla Guillem per: Coll de Bise - Collada del Vent - Cabana dels Coms - Coll de les Basses Photo ofDel Refugi de Conques a Pla Guillem per: Coll de Bise - Collada del Vent - Cabana dels Coms - Coll de les Basses

September 10, 2020
September 2020

near els Banys de la Presta, Occitanie (France)

Sortim de l'aparcament del Refugi de Conques (a 9 km. carretera enquitranada des del Balneari de La Preste). Seguirem la pista tot pujant, travessem la tanca a l'alçada del Refugi pastoral dels Forquets, fins arribar a la Cruïlla de la Togne, on agafem camí a l'esquerra (marques locals grogues) que puja decididament, passem per un abeurador, travessem de nou la pista i en poc arribem al Coll de Bise. El camí es bifurca, desestimem el que puja decididament a l'esquerra, i agafem el que planeja pel llom de la muntanya. Passem per sota el Coll de les Molles i el seu refugi pastoral, per la zona anomenada dels Armaris. Continuem fins a la Collada de Les Voltes i arribem a la carena a la Collada del Vent a 2.229 mts. Aquí la idea inicial era agafar a l'esquerra i carenejar fins a la Collada dels Avets, per després tornar al Refugi de Les Conques pel Pla de les Eugues. Degut a un canvi sobtat del temps, la carena estava totalment coberta de una boira espessa, que no deixava veure res a mes de 10 metres. Amb aquesta perspectiva canviem l'itinerari. Deixem les marques grogues i agafem a la dreta una antiga pista de muntanya amb marques grogues i vermelles, que planejant enmig de la boira ens porta a Pla Guillem, on agafem el GR-83 (marques grogues i vermelles), a la dreta en direcció al Refugi de Sant Guillem. Arribem al Roc de la Descarrega, cruïlla de camins, on agafem a la dreta (marques grogues i vermelles) el camí que ens portarà en direcció sud-oest per la cara de Ponent de la muntanya, al Refugi Pastoral dels Coms, travessem tres Torrents que alimenten la Riera de Cal Cabous, fins arribar al Coll de les Basses, fantàstic mirador, on no podem gaudir de les vistes, perquè fa mitja hora ha començat a ploure, cada vegada amb mes insistència i la visibilitat es reduïda. Retrobem la pista que ens retornarà al Refugi de les Conques, on donem per acabada l'excursió.