Photo ofDel Pirineu al Mar, 5ª Etapa, Coll de l' Ullat-Puig Neulós-Puig dels Quatre Termes-Pic de Sallfort-Cotlliure Photo ofDel Pirineu al Mar, 5ª Etapa, Coll de l' Ullat-Puig Neulós-Puig dels Quatre Termes-Pic de Sallfort-Cotlliure Photo ofDel Pirineu al Mar, 5ª Etapa, Coll de l' Ullat-Puig Neulós-Puig dels Quatre Termes-Pic de Sallfort-Cotlliure

November 27, 2020
November 2020

•   5 2 Reviews

near Sant Martí d'Albera, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l'excursió.

Aquesta ruta Del Pirineu al Mar, Camprodon - Cotlliure, la comercialitza l'agència de viatges de muntanya d' - A Pas d'Isard -. Les etapes estan distribuïdes de forma que a cada final tingui una Gite d'Etape o refugi de muntanya.

Aquesta ruta és continuïtat de :

Del Pirineu al Mar, 4ª Etapa, Coll de Manrella-Coll del Priorat-el Pertús-Coll del Pla de l' Arca-Coll de l' Ullat

Sortida del Coll de l'Ullat, arribada a Cotlliure.

Seguirem sempre el camí del GR 10 (pintura vermella i blanca), fins uns metres abans del Coll de Vallòria. A totes les cruïlles trobarem pals indicatius.

En sortir del Coll de l'Ullat, enfilem la pujada cap el Roc de les Tres Termes, per continuar pujant fins arribar al Puig Neulós (magnífic mirador de 360º). La baixada la fem per la cara nord per una pista que marxa planejant en direcció a Llevant.

En acabar la pista seguim el camí que ens porta a la cara sud, per on el camí baixa a trobar la Font de la Tanyareda i més endavant el seu Refugi. A partir d'aquí, el camí ressegueix força la carena, per anar a trobar el Coll del Faig, el Coll de l'Orri i el Coll de l' Estaca.

En aquest punt el camí deixa la carena i volta en direcció nord, el Puig dels Pradets, per anar a sortir al Coll dels Emigrants i passar per sota del Puig dels Quatre Termes. Aquí el camí comença la baixada fins al Coll Pal, on remunta per passar pel costat del Pic de Sallafort.

Aquí, el camí gira i comença a baixar en direcció al sud-est, per més avall girar a Llevant, i continuar la baixada pel Serrat de Castell Serradillo fins trobar una cruïlla, on trobem que baixa el camí de l'aigua, que ens acompanyarà fins la caseta dels caçadors del Senglar, en el Coll de la Serra.

Seguim baixant pel GR que comparteix recorregut amb el camí de l'aigua de Cotlliure. Més avall trobarem la cruïlla del camí del Rimbau. Nosaltres seguim baixant per el GR fins trobar una pista forestal, que seguirem uns pocs metres en direcció a Llevant, per trobar la cruïlla de Cotlliure, que està uns metres abans del Coll de Valloria.

Aquí deixem el GR i seguirem el camí de l'aigua de Cotlliure (pintura groga), que marxa sempre força planejant. Uns dos kilometres després trobem una cruïlla, és la del camí que puja a la Torre de Madaloc. Nosaltres seguim el Camí de l'Aigua fins arribar al Coll de la Serra, on trobem la casa dels Caçadors del Senglar i una pista forestal que seguirem tot baixant per agafar la pista asfaltada en direcció al sud-est fins que trobem una cruïlla.

En aquest punt deixem la pista i baixem per un camí força dret, que ens porta al l'ermita de la Consolació. Un cop visitada seguim el camí, que marxa per la cara de Llevant, en direcció nord a trobar una pista forestal que seguirem en direcció nord.

Més endavant trobem l'Oratori de Santa Anna, el de Santa Teresa i a l'arribada de Cotlliure el de Sant Jaume. D'aquí, la senyalització groga, ens portarà a la Platja de Sant Vicenç.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Alt Empordà Oriental i I.G.N., mapa 2549 OT Banyuls.

Coll de l'Ullat-

Oratori de sant Jaume

• Photo of haddok
    haddok Jun 18, 2022

Fantàstic, molt fàcil de seguir i amb indicacións precises.
    Tram final es va fer llarg amb la calor.

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA Jun 18, 2022

Moltes gràcies.

• Photo of chus59
    chus59 Jul 3, 2023

Magnífica travessa., molt variada i interessant.
    Recomanable no fer-la en dies de calor.
    Ruta molt ben explicada.
    Moltes gràcies per compartir-la!!