Photo ofDel parc de Cervantes, a Sant Pere Màrtir, al Turó d'en Corts, a la Font del Frare, la Font del Ferro i la plaça Mireia Photo ofDel parc de Cervantes, a Sant Pere Màrtir, al Turó d'en Corts, a la Font del Frare, la Font del Ferro i la plaça Mireia Photo ofDel parc de Cervantes, a Sant Pere Màrtir, al Turó d'en Corts, a la Font del Frare, la Font del Ferro i la plaça Mireia

November 9, 2022
November 2022

near Pedralbes, Catalunya (España)

Sortim del parc de Cervantes, passem pel costat de l'hospital de Sant Joan de Déu, girem pel carrer Tenerife i pugem el seguit d'escales. A partir d'aquí anirem transitant per senders que pugen amunt i que ens conduiran fins a la carretera de les aigües. Davant mateix del mirador dels Xipresos hi ha el camí que ens porta a Sant Pere Màrtir. Està indicat per un senyal. Quan hi arribarem, tombem cap a l'esquerra per veure les tres bateries antiaèries que resten de la Guerra Civil, passem per darrere de l'edifici i arribem a una esplanada on hi ha les poques restes que queden de l'ermita de Sant Pere Màrtir. Continuarem pel camí de la carena fins arribar al Turó d'en Corts. Agafarem un petit sender que trobarem a l'esquerra i al cap de molt poc agafarem, en direcció esquerra, un camí més ample. En arribar a una torre elèctrica, deixem aquest camí i continuem per un petit sender que surt a l'esquerra de la torre. Al començament costa de definir, però ben aviat s'aclareix. El seguirem fins arribar a un camí ben marcat. Anirem cap a l'esquerra i ens portarà a la font del Frare. No està indicada, però sí que veurem unes escales de fusta que surten de la dreta i ens porten a la font. Retornem al camí i, a partir d'aquí està ben indicat amb senyals. Passarem per un camí ombrívol preciós que ens conduirà a la font del Ferro i a la plaça Mireia on hi ha una zona molt ben cuidada per fer-hi pícnic, un bar i la font de la Mandra. Agafem la carretera direcció cap a Barcelona i quan trobem un senyal que hi posa "Ronda Verda. 0,5 Km. Plaça Mireia", seguirem un caminet que surt del costat del senyal, cap a l'esquerra i que ens portarà a la font del Xup i de retorn al parc de Cervantes.