Del Monestir de Pedralbes a Sant Pere Màrtir ( 100 Cims). Collserola 19

Photo ofDel Monestir de Pedralbes a Sant Pere Màrtir ( 100 Cims). Collserola 19 Photo ofDel Monestir de Pedralbes a Sant Pere Màrtir ( 100 Cims). Collserola 19 Photo ofDel Monestir de Pedralbes a Sant Pere Màrtir ( 100 Cims). Collserola 19

April 9, 2019
April 2019

•   4.2 2 Reviews

near Pedralbes, Catalunya (España)

En aquesta ruta volia sortir del Monestir de Pedralbes per anar cap a Sant Pere Màrtir. M’agrada molt l’indret a on hi ha el Monestir de Pedralbes i em sembla un bon lloc de sortida per pujar cap a Collserola. Vaig passar pel costat del Parc de l’Oreneta resseguint els límits del col-legi Betània fins arribar a Santa Maria de Collserola. Des d’aquí ja hauría estat molt fàcil anar resseguint la carena cap a Sant Pere Màrtir però jo volia anar cap a la zona de les Fatjones que desconeixia quasi per complert. O sigui que es tractava d’afagir km. per arribar assolir un cim al que podia haver arribat en pocs minuts.

Un cop arribat a Santa Maria de Collserola vaig agafar el PR-C 164, que es va constituir en el meu guia durant una bona part de la caminada. Hi va haver moments en que el vaig deixar però en general vaig seguir aquest sender de Collserola.

La ruta es si no presenta cap dificultat remarcable. Hi ha poc asfalt ( nomès el tram que va des del Minestir de Pedralbes fins que s’arriba al Parc de l’Oreneta) i no masses trams de pista. En general es camina per espais coberts pel que resulta una caminada que es pot fer en aquests mesos en que ja comença a fer calor els migdies. Tampoc hi ha masses punts en que no tinguis clar per a on cal seguir. Normalment hi ha senyalitzacions que et van guiant. Només em vaig trobar en un curt tram en que vaig perdre l’orientació, tot i portar la ruta pre-gravada de casa. Es pot evitar molt fàcilment aquest tram com es pot veure llegint els comentaris dels waypoints concrets i/ o veient el mapa.

En resum, una entretinguda caminada per Collserola. Si us interessen les rutes que tinc per Collserola només cal que poseu Collserolajsg al cercador de Wikiloc i les tindreu totes lllistades

PictographMonument Altitude 417 ft
Photo ofSortida des del Monestir de Pedralbes Photo ofSortida des del Monestir de Pedralbes Photo ofSortida des del Monestir de Pedralbes

Sortida des del Monestir de Pedralbes

En aquest punt vaig deixar l’asfalt per començar a pujar cap a Collserola. Portava 1 km. caminant

PictographPanorama Altitude 919 ft

El dia era clar, sense la boirina habitual sobre Barcelona. Hi ha una bona vista de la ciutat des d’aquest punt de a pujada.

PictographIntersection Altitude 922 ft
Photo ofDeixo Carretera de les Aigües per agafar corriol a la meva esquerra Photo ofDeixo Carretera de les Aigües per agafar corriol a la meva esquerra

Deixo Carretera de les Aigües per agafar corriol a la meva esquerra

Agafo corriol en direcció al Turó d’en Corts, tot i que no hi arribaré. Portava uns centenars de metres per la Carretera de les Aigües que m’havien servit per respirar una miqueta desprès d’un tram de pujada

En aquest creuament de camins s’acabà el tram de forta pujada que havia tingut des del punt en que vaig sobrepassar el Parc se l’Oreneta. Ara tocava relaxar-se una miqueta i caminar sense necessitat de massa esforç

Vaig pel PR-C 164 en direcció al Turó d’en Corts

Photo ofEstic a tocar del Turó d’en Corts però no hi arribo sino que vaig cap a l’esquerra Photo ofEstic a tocar del Turó d’en Corts però no hi arribo sino que vaig cap a l’esquerra Photo ofEstic a tocar del Turó d’en Corts però no hi arribo sino que vaig cap a l’esquerra

Continuo anant pel PR-C 164

PictographIntersection Altitude 912 ft

Segueixo pel PR-C 164, girant cap a la meva dreta

Com es pot veure a la fotografia, es tracta d’un sender fàcil de fer

PictographPanorama Altitude 942 ft

Un bonic racò

Com es pot veure es tracta d’un sector amb una rica vegetació. Es agradable caminar per aquesta zona

Segueixo pel PR-C 164

Continuo pel PR-C 164 girant cap a ka meva dreta

PictographIntersection Altitude 738 ft

PictographRisk Altitude 771 ft

La ruta que havia pre-gravat a casa em deia que tenia que continuar per un corriol que havia agafat un centenar de metres abans d’arribar a aquest punt. Al agafar-lo havia deixat la pista en que s’havia convertit el PR-C 164 però em vaig trobar que aquell petit corriol s’anava desdibuixant a mida que hi caminava. Aquí estava a punt d’entrar en una zona biscosa que em plantejaria molts problemes per sapiguer per a on calia continuar..

PictographRisk Altitude 797 ft

Estava al mig del bosc sense cap mena de senyal de per a on calia continuar. El meu track em deia que per aquí hi havia un corriol però no el vaig sapiguer trobar; per això vaig girar a la meva esquerra per pujar a buscar el PR- C 164 que sabia que passava a prop fins que hi vaig arribar. Un cop localitzat vaig tornar a ficar-me al bosc per intentar trobar la teòrica via alternativa. No la vaig trobar pel que recomano continuar pel PR un cop localitzat, sense tornar a entrar al bosc.

PictographIntersection Altitude 860 ft

Havia anat caminant pel mig del bosc sense cap mena de camí fins que vaig veure a la meva dreta el PR-C 164 així que el vaig agafar

PictographPanorama Altitude 755 ft

Un bonic racó

Aquest es un sector bastant bonic

PictographIntersection Altitude 719 ft

Vaig en direcció a Can Baró

PictographMonument Altitude 627 ft
Photo ofDevant meu tinc l’espectacular masia de Can Fatjó Photo ofDevant meu tinc l’espectacular masia de Can Fatjó Photo ofDevant meu tinc l’espectacular masia de Can Fatjó

Devant meu tinc l’espectacular masia de Can Fatjó

He sortit una mica del camí per veure millor aquesta bonica masia i el seu entorn, plé de palmeres.
He cercat infirmació sobre aquesta masia i el que he trobat a Viquipèdia ho copio a continuació:
Can Fatjó és un edifici del municipi de Sant Just Desvern (Baix Llobregat) que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
És una masia formada per diferents cossos amb edificacions adjuntes de diverses èpoques. La façana del mas primitiu s'orienta a migdia i té un portal dovellat de punt rodó i quatre finestres gòtiques amb filigranes, possiblement del segle XV. El ràfec de coberta és paral·lel a terra, vessant aigües a la façana.
Els tres habitacles que s'inclouen a Can Fatjó, són conseqüència de l'arribada, l'any 1915, de tres masovers, germans entre ells, procedents de Sant Feliu de Llobregat
Can Fatjó ha canviat el seu nom diverses vegades. El 1130 se'n deia Mas Reia o Rel·la. El 1511, Can Ramoneda i el 1650, Can Parellada. El nom actual té el seu origen l'any 1690. Aquests canvis eren conseqüència del fet que no hi havia hereus sinó pubilles.
Cronològicament, les primeres noves són del 1310, a la façana posterior apareix la data del 1600

PictographIntersection Altitude 614 ft

En aquest punt després de girar a l’esquerra hi ha un corriol que surt a l’esquerra. Aquest es el que vaig agafar

PictographPanorama Altitude 896 ft

PictographIntersection Altitude 912 ft

Agafo camí a la meva dreta en direcció Font del Ferro

Photo ofVaig en la direcció que indica la primera fotografia, pel PR-C 164 Photo ofVaig en la direcció que indica la primera fotografia, pel PR-C 164

Vaig en la direcció que indica la primera fotografia, pel PR-C 164

PictographCave Altitude 896 ft

PictographIntersection Altitude 974 ft

PR-C 164 en direcció a Sant Pere Màrtir

Estic a tocar del Club de Tenis Pedralbes. Si en aquest punt hagués girat a la meva dreta hauria anat a la Plaça Mireia

Coll de Portell

PictographMonument Altitude 1,234 ft

Estic a la zona de Sant Pere Màrtir a on es poden veure les trinxeres i restes de les bateries que hi havia durant la Guerra Civil Espanyola

Sant Pere Màrtir

PictographInformation point Altitude 1,214 ft

Aquest corriol es bastant dret

PictographPanorama Altitude 932 ft

He entrat a la Carretera de les Aigües pel Mirador dels Xiprers. Aquesta fitografia ha estat feta uns metres més endevant

PictographIntersection Altitude 925 ft
Photo ofDeixo Carretera de les Aigües per agafar sender a la meva dreta cap al Parc de l’Oreneta Photo ofDeixo Carretera de les Aigües per agafar sender a la meva dreta cap al Parc de l’Oreneta

PictographIntersection Altitude 794 ft

• Photo of josep.gps
    josep.gps Jan 8, 2021

Rutas en su mayor parte por senderos excepto la última parte que pasa por la carretera de les Aigües. He descubierto zonas de Collserola que no conocía.
    Gracias por compartir

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jan 8, 2021

Gràcies per la valoració i el comentari, josep

• Photo of Esther Fernández
    Esther Fernández Apr 26, 2021

Estupenda ruta para alejarse de los sitios mas transitados de collserola.
    Por error la hicimos al revés y sin problemas.