'Del Mar al Ras del Cel' • Platja Almassora - Penyagolosa

Photo of'Del Mar al Ras del Cel' • Platja Almassora - Penyagolosa Photo of'Del Mar al Ras del Cel' • Platja Almassora - Penyagolosa Photo of'Del Mar al Ras del Cel' • Platja Almassora - Penyagolosa

Very difficult
-7 ft
April 11, 2021
April 2021

near San Antonio, Valencia (España)

Som un grup de 4 amics amb passió per la montaña i vam decidir fer aquesta ruta que va des de la platja d'Almassora a l'ermitori de Sant Joan de Penyagolosa passant pel pic. Per això la vam anomenar "DEL MAR AL RAS DEL CEL"

Vam creuar les localitats d'Almassora, Alcora i Llucena.

Vam ixir de la platja a les 6:35 (massa tard) en Alcora als 25 km vam parar a esmorçar, després vam anar per l'ermita de Sant Vicent i cap a Torremundo, una vegada arribats a la creu de Torremundo, q és el primer desnivell important del track anem cap a la carretera de Argelita-Llucena.

D'Alcora a Llucena (4 hores) a un bon ritme. Parem a Llucena a dinar 30 minuts i baixem cap al riu per la ruta dels molins fins fer l'inici de l'ascens al Mas De La Costa, 4km (50min) bastant durs.

Després del descans al Mas de la Costa anem cap al Penyagolosa una pujada de no molt de desnivell però continuada fins arribar al remolcador (la carretera de les "S" del Penyagolosa)

En aquest punt fem un paronet per alimentar-nos i anem cap a la banyadera (agafem una senda que ens du al mateix lloc que la pista, així que recomane anar per pista)

Arribem a la Banyadera i fem l'ascens al Penyagolosa, molt dur física i psicològicament després del 60 km que duem.
Una vegada coronat el Penyagolosa baixem pel barranc de la Pegunta.

A més a més ho vam fer amb un dia molt nuvolat que ens va beneficiar ja que no va fer molta calor, però també ens va ploure i vam creuar diversos llocs amb molta boira.

Agraïments als patrocinadors d'aquesta ruta: EsenciaRun, Nutrinovex, VrSport i VestuariosRubio.

Indicació

Primer punt que veiem indicació cap al Penyagolosa. Si voleu més informació d'aquest tram el PR-CV 79 us ajudarà.