Del Llac del Passet a l’Estany de Font Viva i tornada pel Camí dels Enginyers

Photo ofDel Llac del Passet a l’Estany de Font Viva i tornada pel Camí dels Enginyers Photo ofDel Llac del Passet a l’Estany de Font Viva i tornada pel Camí dels Enginyers Photo ofDel Llac del Passet a l’Estany de Font Viva i tornada pel Camí dels Enginyers

September 28, 2020
August 2020

•   4.1 5 Reviews

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Senzilla i turística passejada sortint des del Llac del Passet (Portè / Cerdanya / França) fins el Llac de Font Viva i tornada pel Camí dels Enginyers enmig d’un entorn bonic però molt massificat.

***RESSENYA: Ruta realitzada el 06-08-2020. Poc abans d’arribar a Portè venint des de Puigcerdà prenem una pista asfaltada a la dreta seguint indicacions cap al “Llac del Passet” fins poc abans d’arribar al Llac del Paset, nosaltres em aparcat al costat de la pista (està ple de cotxes al costat de la pista asfaltada), però si es vol es pot continuar per la pista asfaltada fins arribar a l’aparcament de Lanoux (per on també passa aquesta ruta). Iniciem la caminada seguint la pista asfaltada a l’E i, als pocs metres, la deixem i prenem un corriol que baixa a la dreta (SE) i inmediatament ens deixa a tocar de les aigües del Llac del Passet. Seguim el corriol (E) voltant el llac tot deixant-lo a la nostra dreta i, poc abans d’acabar de vorejar-lo, prenem un corriol a l’esquerra que ens puja a retrobar la pista asfaltada, pista que tal com arribem la creuem i a l’altre banda prenem un corriol (senyals grocs) que s’enfila amb tendència al N per una costa solana i oberta. Desprès el corriol dibuixa unes llaçades per un vessant d’escobes (bàlecs) i aviat abastem un sender travesser més fressat, que prenem a la dreta (E, senyals grocs), travessant el vessant solei de la muntanya en una pujada més suau. Aquest corriol a trams es desdobla o és ramifica, però nomès cal seguir sempre a l’E pel sender més evident (senyals grocs). Ben aviat passem per un petit esperó rocós que forma un bon mirador natural i el sender continua a l’E, ara gairebé planejant per terreny obert. Desprès rebutgem un corriol també senyalitzat amb senyals grocs que puja a l’esquerra i seguim pel nostre sender (E, senyals grocs), que continua fent una lleugera pujadeta tot travessant una zona de prats i desprès comença a fer una suau baixada sempre amb el llac a la vista fins acabar arribant a l’Estany de Font Viva, on es habitual trobar molta gent. Voltem l’estany deixant-lo a la nostra dreta fins arribar a l’extrem O del mateix (hi ha un gran prat), on prenem un sender (senyals grocs) que surt amb tendència a l’E/SE travessant el prat. Nomès endinsar-nos en el bosc el sender és bifurca: seguim pel sender de la dreta (E, senyals grocs) tot davallant dins del bosc fins travessar el Rec de Lanòs per un pont de fusta, tot just a l’alçada on el riu fa una petita cascada. A l’altre banda del riu trobem una cruïlla de camins: seguim el sender (E/SE, senyals grocs) que puja una mica per una zona força oberta amb clapes de bosc, desprès travessem un rec i el sender tomba al S travessant un prat fins trobar una cruïlla de camins senyalitzada on conectem amb el Camí dels Enginyers. En aquesta cruïlla prenem el sender de la dreta (SO, senyals grocs), que comença a davallar plàcidament travessant el vessant de la muntanya enmig d’un bonic bosc d’obaga, fent les raconades dels petits torrents i passant per algunes clarianes herbades fins acabar arribant a una antiga pleta (encara s’hi poden veure els murs del tancat). A l’altre banda de la pleta el sender (E, senyals grocs) continua davallant suaument dins del bosc tot travessant alguns petits torrents més fins arribar a una nova cruïlla de camins senyalitzada: anem cap al “Aparcament de Lanoux” pel sender de la dreta (NO/N, senyals grocs), que de seguida ens baixa a creuar el Rec de Lanòs per un pont i a l’altre banda trobem l’Aparcament de Lanoux. Aquí prenem a l’esquerra (O) la pista asfaltada una mica menys de 1km fins arribar a l’extrem E del Llac del Passet, tot just a l’alçada d’un aparcament on fins i tot hi ha un txiringuito (…). En aquest punt prenem un camí herbat a l’esquerra que ens fa passar de nou a tocar de les aigües del llac fins arribar al punt d’inici.

***NOTA: Técnicament la ruta no té cap dificultat, és tot caminar. Tota la ruta transita per corriols, senders i camins fressats i senyalitzats.

***ALTRES RUTES PER LA CATALUNYA NORD I L’ARIÉGE:

-“Cambra d’Ase, Torre d’Eina i Pic d’Eina pel Serrat de Fontfreda i la Vall d’Eina des de l’estació d’esqui Eyne 2600”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/cambra-dase-torre-deina-i-pic-deina-pel-serrat-de-fontfreda-i-la-vall-deina-des-de-lestacio-desqui-26872173

-"Ruta megalítica d’Eina: Dólmens del Pou i Pasquerets, Via Romana, Refugi de la Roca i Menhir del Pla del Bac"

-“Pics de Racó Gros, Racó Petit, Monoliet, Xemeneia i Rodó per Valleta, Pas Porc, Cresta Racons, Serra Xemeneia i Coll Mitjà”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/pics-de-raco-gros-raco-petit-monoliet-xemeneia-i-rodo-per-valleta-pas-porc-cresta-racons-serra-xeme-41075420

-”Puig de Coma d’Or, Cap de la Llosada, Roc Gros i Pic del Cortal Rossó per l’Estany de Coma d’Or i Comes d’en Garcia i Rossa”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/puig-de-coma-dor-cap-de-la-llosada-roc-gros-i-pic-del-cortal-rosso-per-lestany-de-coma-dor-i-comes-26449833

-“Pic de Nèrassol i Pic de Regalécio per la Vall i Estany de Siscar, l’Estany de Pedorrer i la Vall d’Arques desde l’Ospitalet”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/pic-de-nerassol-i-pic-de-regalecio-per-la-vall-i-estany-de-siscar-lestany-de-pedorrer-i-la-vall-dar-19711962

-“Canigó, Barbet i Puig Sec per Vall de Cadi, Xemeneia, Cresta N, Bonaigua, Jaça Pi i Coll Segalers”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/canigo-barbet-i-puig-sec-per-vall-de-cadi-xemeneia-cresta-n-bonaigua-jaca-pi-i-coll-segalers-7830178

-“Pics de Set Homes, Rojà, Gorgs i Tretzevents per Llipodera, el Pla Guillem i els Gorgs de Cadi”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/pics-de-set-homes-roja-gorgs-i-tretzevents-per-llipodera-el-pla-guillem-i-els-gorgs-de-cadi-7811403

-“Carlit (per Cresta NE), Carlit d Baix, Puig Estany Sobirà i Tossa dl Lloser per Carena dl Castellar i Estanys de les Bulloses”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/carlit-per-cresta-ne-carlit-d-baix-puig-estany-sobira-i-tossa-dl-lloser-per-carena-dl-castellar-i-e-53941941

-“Puig Peric (per Cresta S i Canal N), Puig de la Cometa i Estanys de l’Esparver, Blaus (2) i de la Grava desde Llac Bulloses”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/puig-peric-per-cresta-s-i-canal-n-puig-de-la-cometa-i-estanys-de-lesparver-blaus-2-i-de-la-grava-de-54909037

-“Pic de Rulhe per la Vall de Murguilló, Estanys del Comte, Quart, Alba i Blau, Coll de les Calmetes i la Cresta de la Llaça”
es.wikiloc.com/rutas-alpinismo/pic-de-rulhe-per-la-vall-de-murguillo-estanys-del-comte-quart-alba-i-blau-coll-de-les-calmetes-i-la-55418501

Aparcament

Pleta

• Photo of lamu
    lamu Oct 4, 2020

Volteta per tota la familia.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Oct 13, 2020

Me encanta la facilidad que tienes de ver la fauna, de verdad! eso es un DON!!!!

En hora buena por la ruta, y cómo siempre, disfrutnado de ellas aquí en casa.

Aventura't Oct 15, 2020

Hola Jorditoms, no tengo ningún don... simplemente hago las rutas solo o con la Ruth, así que no hacemos mucho ruido y los animales no se asustan. Piensa que vemos muchos más animales de los que puedo fotografiar...por ejemplo, por cada 5 isards que vemos te da tiempo de fotografiar 1 como mucho. Por cierto, ésta és una ruta muy sencilla y asequible para que lleves a tus niñas y tu mujer. Salut i muntanya!

• Photo of Maite Castelltort
    Maite Castelltort Jul 25, 2021

La pujada a l’estany de la Font Viva és molt maca i l’estany, amb una platja d’herba…. fantàstic! Quan s’arriba a la cascada es pot pujar per la banda dreta fins a dalt! A partir de la cascada ens hem confós una mica.. hem donat algunes voltes fins trobar el camí

Aventura't Jul 26, 2021

Hola Maite Castelltort, gràcies per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• Photo of Josep M Fusté
    Josep M Fusté Aug 14, 2021

Bonica ruta pel Pirineu francès amb inici i final al pantà del Passet i pujada a l'estany de Font Viva. Les vistes sobre el pantà són espectaculars durant la pujada, però el tram més bonic potser comença amb l'arribada a l'estany i durant tota la baixada pel camí dels Enginyers.
    Moltes felicitats per la ruta i moltes gràcies per compartir-la!

Aventura't Aug 15, 2021

Gràcies a tú per deixar el teu comentari i valoració, salut i muntanya!

• silvinilla76 Dec 7, 2023

Buenas tardes, me gustaría ir un fin de semana. Es complicado poder aparcar? Gracias!