del Corral del Baladrar a la Mola per la Loma de los Cuernos

Photo ofdel Corral del Baladrar a la Mola per la Loma de los Cuernos Photo ofdel Corral del Baladrar a la Mola per la Loma de los Cuernos Photo ofdel Corral del Baladrar a la Mola per la Loma de los Cuernos

April 24, 2024
May 2023

near Fanzara, Valencia (España)

Ruta que des del corral del Baladrar puja a la Loma de los Cuernos. Ací trobem l'única dificultat del recorregut perquè el tram mig de la pujada és sense senda, camp a travès (fàcil) entre mates de romer. Des de l'avenc dels Sapos la senda s'ha netejat i és fàcil de seguir recorrent el llom de la Loma de los Cuernos fins a la pista de los Collados. Ací trencarem a la dreta fins al final de la pista, continuant per a baixar i travessar el barranco de los Gamellones, retornant per l'altra banda fins que retornem a la Caseta Rero, des d'on baixarem al Chirlan i tornarem al punt d'inici seguint les marques del GR-333, antic camí de Suera i Tales a Fanzara.
Gent poc aventurera o delicada millor no intentar-ho. Per als muntanyers avesats serà fàcil.

corral del baladrar

Punt d'inici de la ruta. Comencem a caminar per una pista que puja per darrere del corral.

senda dreta

Recte baixa al GR-333 camí de Fanzara a Tales.

PictographCave Altitude 1,946 ft

sima de la loma de los cuernos

PictographCave Altitude 1,969 ft

avenc dels sapos

loma de los cuernos

pista dreta

Esquerra als Collaos i la caseta Rero.

continua senda

esquerra

Dreta al pla de la Mola i a la cova del mateix nom.

mas dels collados

Pista dreta. A l'esquerra ve de la Loma de los Cuernos. Antic mas assolat situat a un collado, també hi ha les restes d'un antic parany.

PictographMountain hut Altitude 2,024 ft

caseta rero

Esquerra camí que es fa senda. Dreta continua al mas de los Frailes. La caseta Rero és una caseta nova, o almenys molt més nova que l’antic mas dels Collados del qual només en resten les runes, o el de los Frailes. De tota manera fa molts anys que no s’acosta ningú a fer-li una visita. La caseta és tancada però a una vora té un xicotet cobert que ens pot servir de recer improvisat en cas de mal temps. El nom li ve del cognom del seu propietari: Herrero.

algepsar

Esquerra. Dreta al barranc de la Balseta i la font de Xiclà.

Chirlan

O Xiclà com diuen a Tales i Onda. Cal seguir a l'esquerra pel GR-333.