Del coll de Banyuls al puig de la Calma

Photo ofDel coll de Banyuls al puig de la Calma Photo ofDel coll de Banyuls al puig de la Calma Photo ofDel coll de Banyuls al puig de la Calma

October 14, 2012
October 2012

near Mas Atxer, Languedoc-Roussillon (France)

Per fer aquesta ascensió cal deixar el cotxe al coll de Banyuls, hi ha suficient aparcament i s'hi pot arribar molt bé. En aquest punt cal seguir direcció sud-est i passar pel costat de la fita de frontera, on hi ha un camí molt ben marcat que passa al costat d'unes plantacions d'arbres. Continuem aquest camí, que planeja per la carena, i aviat veurem que hi ha unes marques grogues que ens acompanyaran tot el trajecte.

Al final del camí les marques ja indiquen que hem de començar a enfilar-nos per unes penyes que serviran per agumentar l'escalfament, sense dificultat. Fins arribar a una cruïlla de corriols, a uns 1,5 km de la sortida, amb un indicador (vigileu, pot estar caigut, però hi és). Aquest ens marca el camí del coll del Torn per dos llocs, nosaltres triem el del puig de la Calma i tornarem per l'altre. Comença una forta pujada perfectament fresada i indicada. En la primera de les fotografies apareix aquest cartell.

Al capdamunt de la pujada ens caldrà encara planejar una mica fins arribar al cim pròpiament dit, a 712 metres d'alçada. A partir d'aquí es continua el camí i ens dirigim cap al coll del Torn, que es pot veure des del capdamunt. Abans, però, gaudiu de les vistes a l'Empordà i la costa de la Marenda.

Arribar al coll del Torn (609 metres) no té dificultat, baixada suau i planejar. Un cop al coll hem d'agafar un corriol a mà esquerra entre bardisses, però ben esclarissat i ja no deixar-lo. Al cap d'uns 10 minuts el corriol gira cap a nord-oest i comença a baixar. Passarem pel costat de dues fonts i tindrem contacte visual amb el cartell que hem deixat abans.

Un cop al cartell, la tornada es fa pel mateix camí que l'anada, ara d'una manera molt més ràpida.