DEL CASTELLAR AL BARRANC DEL CINT PER SANT ANTONI

Photo ofDEL CASTELLAR AL BARRANC DEL CINT PER SANT ANTONI Photo ofDEL CASTELLAR AL BARRANC DEL CINT PER SANT ANTONI Photo ofDEL CASTELLAR AL BARRANC DEL CINT PER SANT ANTONI

August 2, 2021
August 2021

near Huerta Mayor, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES

És una volteta molt guai. Genial per recarregar les piles i el nivell d'alcoiania
😂.

El desnivell no passarà de 500 metres, perquè crec que ha hagut alguna errada amb el GPS.

El passeig té tres trams diferenciats:
• CASTELLAR/SANT ANTONI
• SANT ANTONI/ALT DE LES PEDRERES
• ALT DE LES PEDRERES/BUITRERA/BARRANC DEL CINT.

El passeig no té pèrdua, està molt ben indicat. Se caracteritza per anar pujant i baixant constantment, així com per anar travessant diverses carenes que connecten amb camins i desviaments que et permeten descobrir aquest entorn tant ric en flora endèmica i fauna de muntanya mediterránea.

Ressaltar també la importància etnogràfica a nivell local, ja que passem per diversos masos i zones de conreu i pastura tradicionals.

I què dir de la riquesa del paisatge, que va canviant a mida que anem passant per zones de solana i ombria.

Molt recomanable.
Camí, salut i muntanya!

Inici de camí. Pujada sud

Pujada del Castellar

Promontori

PictographRuins Altitude 2,084 ft

Crec que ací hi havia un castellum romà i després, un assentament militar musulmà. De totes maneres, posa de manifest que aquest punt és estratègic per la vigilància del camí de València. Alcoi (com a concepte) era (i és) un lloc de pas. Un pont entre el nord, el sud i la costa.

Photo ofAgafar senda NORD (davant i esquerra; al final de la collada) Photo ofAgafar senda NORD (davant i esquerra; al final de la collada) Photo ofAgafar senda NORD (davant i esquerra; al final de la collada)

Agafar senda NORD (davant i esquerra; al final de la collada)

Aquest és una intersecció molt interessant, ja que ens pot dur a «Les Dolomites» (carena que ens portaria al Salt o al Castell de Barxell), als Llençols o al Preventori. Agafarem l'opció del Preventori.

PictographPicnic Altitude 2,609 ft

Paratge de Sant Antoni.

Alt de les Pedreres

El Xorrador

PictographBridge Altitude 1,968 ft

Photo ofCentre urbà d'Alcoi: Santa Maria, plaça d'Espanya, Ajuntament i carrer Sant Llorenç Photo ofCentre urbà d'Alcoi: Santa Maria, plaça d'Espanya, Ajuntament i carrer Sant Llorenç Photo ofCentre urbà d'Alcoi: Santa Maria, plaça d'Espanya, Ajuntament i carrer Sant Llorenç