del Castell de Montesquiu al Castell de Besora (100 cims)

Photo ofdel Castell de Montesquiu al Castell de Besora (100 cims) Photo ofdel Castell de Montesquiu al Castell de Besora (100 cims) Photo ofdel Castell de Montesquiu al Castell de Besora (100 cims)

March 17, 2024
March 2024

near Montesquiu, Catalunya (España)

Ruta circular des de Parquing Castell Montesquiu passant per:
- Font del Castell Xic (0.5 km)
- Bassa de reg (1.0 km)
- Bassa del Pla Revell (3.5 km)
- Collet de la Mongia (4.3 km)
- Castell de Besora (5 km)
Bonica ruta per la vall del Bisaura, actualment dins el parc natural del Castell de Montesquiu.
La durada de inclou la visita guiada al Castell, que us recomano. Nosaltres la vàrem fer a les 10, abans de començar la caminada.

Sortim direccio llevant per una ampla pista que puja al Serrat del Castell. Aviat trobem una gran bassa i seguim cap a la dreta (indicacions de GR 151 i Castell de Besora). La pista va fent cap amunt i arriba al Pla del Revell, molt bonic. A la dreta deixem les runes d’un mas i ja tenim davant la cinglera on s’enlaira el Castell de Besora.
Ens toca baixar fort per un corriol fins el Collet de la Mongia. Es el tros mes difícil de la ruta.
Anem girant cap a la cara nord, deixem a sota el mas Pla, de Santa Maria de Besora i busquem el cami de pujada a la cinglera. Al principi es una mica confós, pero ja es va trobant.
Amunt i ja som al pla del Castell de Besora. Sense dubte va ser un gran castell, en resta part de l’església i una torre restaurada on pugem.
Tenim molt bona vista en totes direccions , especialment a ponent veiem les puntes del Pedraforca, al nord el Puigmal i Vallter amb poca neu.
Al sud, santuari de Bellmunt i serra del Puigsacalm.
Fem el pícnic asseguts al sol en aquest dia pre-primaveral.
Baixem del Castell per on hem pujat i la tornada la fem per dins la fageda de la Baga del Revell, una zona obaga, fins arribar a la bassa i tancar la llaçada.
Una excursió en molt bona companyia i un altre 100 cim al sac.
Si no fos pel repte dels “100 cims” no hauríem conegut aquest bonic parc natural del Castell de Montesquiu.

100 Aparcament

Parc Natural del Castell de Montesquiu. Bon lloc per aparcar.

PictographCastle Altitude 2,230 ft

101 Castell de Montesquiu

Antiga propietat del senyors de Besora. Ara de la Diputació. Val la pena de visitar.

PictographLake Altitude 2,214 ft

102 La Bassa

Seguim la pista cap a la dreta. Tornarem per la de la esquerra.

106 Pla de Ravell

Una bonica plana, des on baixarem al collet de la Mongia