Değirmenköy-Büyükçavuşlu

October 23, 2023
October 2023

near Değirmen, İstanbul (Türkiye)

Rota Üzerindeki Yerleşimler: DEĞİRMENKÖY, Değirmenköy Yolu Mevkii, Kınıklı Bağları Mevkii, Pınaraltı Mevki, Melikbağlar Mevkii, Arpalıklar Mevkii, Bağlar Yolu Mevkii, Eskideğirmenköy Köy İçi Mevkii, Kurtulmuş Yolu Arkası Mevkii, Kurtulmuş Mevkii, Göçüntülük Mevkii, Araplı Deresi Mevkii, Çavuşlu Yolu Mevkii, Yanıklık Deresi Mevkii, Kurtulmuş Deresi Mevkii, K. Çavuşlu Mevkii, Eski Koruluk Mevkii, BÜYÜKÇAVUŞLU

GENEL NOTLAR: Bu kayıt, İstanbul'un Silivri ilçesinin Tekirdağ sınırında yer alan yerleşim yerlerinde, Değirmenköy'den başlayarak Büyükçavuşlu'da sona eren ve güney-kuzey doğrultuda ilerleyen bir yürüyüşe aittir. Parkurun büyük çoğunluğu kırsal bölgede, toprak yollardan geçtiği için, yürüyüş bir "doğa yürüyüşü" olarak nitelendirilebilir.

Rotanın yaklaşık son üç kilometresi, "araca bindik" isimli izden (waypoint) köye kadar olan kısım ise, yürünmemiş, yürüdüğümüz toprak yoldan geçmekte olan bir kamyonete binilerek araçla kat edilmiştir. Araçtan iner inmez genelde saatte bir hizmet veren minibüse binilmiş ve Silivri'ye dönülmüştür. Böylece, toprak yolda yürürken kamyonete binip köye bu araçla geçme tercihi, bize en az bir buçuk saat kazandırmıştır.

ULAŞIM: Parkur başına, Tüyap'dan kalkan 300D hat numaralı Silivri Değirmenköy-Tüyap İETT otobüsüyle ulaşılmıştır. Etkinlik tarihinde sefer saatlerinin oldukça seyrek olduğunu, köye Silivri'den kalkan ve seferleri daha sık olan minibüslerle de ulaşmanın mümkün olduğu paylaşılabilir.

Parkur, Büyük Çavuşlu'nun güneyinde son bulmaktadır. Buradan, Silivri-Büyükçavuşlu minibüsüyle dönülmüştür. Minibüsler, sabah işe gidiş ve akşam iş çıkış saatlerinde saat başı; öğlen ise, iki saatte bir sefer yapmaktadır. 300B Tüyap-Büyükçavuşlu İETT otobüsüyle de köye ulaşmak (ya da ayrılmak) mümkündür. Fakat bu hattın etkinlik tarihinde sabah ve akşam olmak üzere birer seferinin olduğunu ve 16.10 sularında köye vardığımız için, 17.45'deki akşam seferini beklemediğimizi ekleyelim.

Tüyap'a ise, metrobüs hattıyla ulaşılabilir/buradan dönüşe geçilebilir.

ÖNERİLER: Rotanın büyük bir kısmı kırsal alanlardan geçse de ve parkurun bazı bölümlerinde ormanlar yer alsa da, güzergahın hemen hemen tamamı açık alanlardan geçmektedir. Dolayısıyla, sıcak bir zamanda parkuru yapmak can sıkıcı olabilir.

Parkurun irtifası oldukça düşüktür. Sadece mesafe açısından 20 km üstü olduğu için, zorluk açısından ikinci kategoride (Orta) değerlendirilmiştir.

Yağışlı havalarda, Değirmenköy barajının olduğu bölümde rota üzerinden değil de, barajın yanındaki toprak yoldan yürünebilir. Zira barajdaki düşük su seviyesinden ötürü, baraj kenarındayken,
normalde suyla kaplı olan alanlarda yürüdük.

İyi gezmeler...

PROGRAM: Bu kısımda alınan notlar, ileride Silivri taraflarında yapacağım gezi programlarının vakitlerini ayarlamak adına şahsımla ilgilidir.
07.08: Evden (Bostancı) ayrılış
07.57: Mecidiyeköy Metrobüs
09.02: Tüyap Son Durak
09.10: Tüyap'tan 300D Silivri Değirmenköy İETT otobüsüne bindik.
10.18: Otobüsten indik ve kaydı başlattık.

16.11: Yürüyüşü bitirdik ve hemen indiğimiz yere gelmekte olan Büyükçavuşlu-Silivri minibüsüne bindik.
16.45: Mimar Sinan Mahallesi İETT Durağı'nda indik.
16.46: 303A Silivri-Avcılar İETT otobüsüne bindik.
17.47: Tüyap'ta indik.
17.55: Metrobuse bindik.
18.21: Küçükçekmece'de indik.
18.26: Küçükçekmece Marmaray İstasyonu'na geldik.
18.35: Marmaraya bindik.
19.01: Yenikapı Marmaray İstasyonu
19.29: Bostancı Marmaray İstasyonu

PLANLAR:
1. Marmara Ereğlisi Gezisi
Güneşli bir havada, gezemediğim ve sonradan varlığından haberdar olduğum bazı noktalar programa dahil edilmelidir:
a. Belediye binası bahçesindeki lahitler
b. Marmaraereğlisi Hazneli Çeşme (Çeşme Aralığı Sokağı'nın tam karşısında, Enis Sülün Caddesi ile Sellektör Sokağı'nın kesiştiği meydanda (Kaynak: Koruma Kurulu Kararı))
c. Limandaki deniz fenerleri
d. Antik tiyatro
e. Kaya mezarları
f. Akropoldeki günümüz yerleşimin sokakları
2. Çorlu Gezisi: Değirmenköy'e gelip buradan Silivri-Çorlu arasında çalışan minibüsler kullanılabilir.
3. Tekirdağ Gezisi
4. Silivri Ortaköy ve Çevresi Gezisi (Buraya ulaşım sadece Silivri otogardan kalkan köy dolmuşu ile yapılabilir. Çünkü İETT'nin sabah ve akşam olmak birer seferi bulunmaktadır ve İstanbul'dan gelenler için bu seferler uyuşmamaktadır. Ayrıca internetten edinilen bir bilgiye göre, Silivri'den 15 dakikada bir Ortaköy'e giden araç bulunmaktaymış.)

PictographPark Altitude 232 ft

Yeşillikler içinde, çok güzel bir parktı.

PictographReligious site Altitude 472 ft

Değirmenköy Eski Cami

PictographReligious site Altitude 501 ft

Germiyan Kilisesi

Eskideğirmenköy Köy İçi Mevkii'ndeki Çiftlik

Google haritasında çiftliğin içinden geçen yol, sokak olarak görünüyordu. Fakat burası bir çiftlikti. Üstelik köpek de vardı, fakat çiftlikteki birine selam verince, köpek hırlamayı bıraktı. Kısacası, buradan geçmek yerine etrafını dolanmakta fayda var.

PictographLake Altitude 277 ft

Değirmendere Göleti

PictographLake Altitude 239 ft

Göletteki su seviyesi oldukça düşük olduğu için, göletin yanına vardığımızdan beri, normalde suyun olduğu yerlerden geçiyoruz. Yağışlı havalarda ve göldeki su seviyesinin yüksek olduğu dönemlerde, barajın yanındaki yoldan yürümek gerekecektir.

Kalıntı

Normalde bu kalıntı barajın içinde kalmaktadır. Fakat barajdaki su seviyesi düşük olduğu için görülebilmiştir.

Viyadüğün altından geçiyoruz. Bu noktadan 50-60 metre önce bir sapaktan bu yola girdik. O sapaktan da 300-400 metre önce asfalt yola çıkmıştık. Öncesine kadar hep tarla yollarından devam ediyorduk. Viyadükten sonra yine toprak yoldan devam edecektik. Fakat bulunduğumuz nokta, etkinlik tarihinde yeni mıcır döşeliydi. Muhtemelen yolun buradan sonraki kısmı, köye (Büyükçavuşlu) kadar asfalt ya da stabilize yapılacaktır.

Araca bindik

Tam bu noktada, yanımızdan geçen kamyonete bindik.