Değirmendere - Ortaköy Yürüyüş

May 9, 2011
May 2011

near Değirmendere, İzmir (Türkiye)

Yürüyüşün başlangıç noktasına Gaziemirden geçen Değirmendere/Ataköy minibüsleri ile ulaşabilirsiniz. Yürüyüş toplam mesafesi 24Km civarında. Bu rota nın ilk 15 km'lik kısmı GPS in kaydettiği NMEA.log dosyasına dayanılarak oluşturuldu. Sonraki 9 km'lik kısmı ise log dosyası alınamadığından GoogleEarth üzerinde görsel hafıza esaslı oluşturuldu. Bu sebeple rotanın son 9 km'lik kısmının tam doğru olduğunu garanti edemem.Biz ortaköyden minibüs veya otobüs ile tekrar gaziemire dönmeyi planlıyorduk fakat rotanın 15.km'sinde yaşadığımız yol kaybı sebebiyle (çizilen bu rotada hatalı kısım çıkarıldı) muhtemel varış saatimizi geçirdik ve saat 20:30 civarı ancak Ortaköy'e ulaşabildik. ulaştığımızda minibüs ve otobüs seferleri sona ermişti (son sefer 19:30 daymış). Size tavsiyemiz yola çıkmadan önce mutlaka toplu taşıma araçalarının son hareket saatlerini öğrenin.

Rotanın ilk 13 km'lik kısmı akarsu su yanındaki yoldan devam ediyor ve yol alçak olmayan araçlar tarafından kullanılabilir. Tepeye ulaştığınızda karşınıza yaban domuzu sürüsü çıkabilir dikkatli olun çünkü Dilek yarımadasındaki domuzlar gibi uysal değiller.

Rota üzerinde 38° 5' 3.23" N 027° 6'48.83"E koordinatında, yolun kenarındaki yamaçta saklı bir kitap var (Fyodor Dostoyevski'nin Ölü Evinden Anılar kitabı). Yamaçta bulunan oyuğun içine yerleştirildi ve belli olsun diye oyuğun etrafındaki taşlar sarıya boyandı.Oyuğa elinizi sokarken lütfen dikkatli olun bir sopa ile önce kontrol edin (böcek veya yılan olma ihtimaline karşı) Bulduğunuzda haber verirseniz seviniriz.

• Photo of merlict
    merlict Dec 11, 2011

Eğer fırsatım olur ve ekibi toplayabilirsem bu rotayı önümüzdeki günlerde yapmak istiyorum.Umarım kitap hâlâ yerindedir :))

• Photo of nsabit
    nsabit May 19, 2018

Bu rotanın başında ve sonunda hata mevcut