DEĞİRMENDERE-KARACADAĞ ETPİŞİREN YANGIN HAVUZU-ATAKÖY

Photo ofDEĞİRMENDERE-KARACADAĞ ETPİŞİREN YANGIN HAVUZU-ATAKÖY Photo ofDEĞİRMENDERE-KARACADAĞ ETPİŞİREN YANGIN HAVUZU-ATAKÖY Photo ofDEĞİRMENDERE-KARACADAĞ ETPİŞİREN YANGIN HAVUZU-ATAKÖY

February 11, 2024
February 2024

near Değirmendere, İzmir (Türkiye)

Değirmendere köy merkezinde sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra yürüyüşümüze başladık. başladık. Köyün doğusundaki sokaklardan biraz yürüdükten sonra, Karacadağ'a doğru patikalara girdik. Köyün kuzeyindeki yamaçlarda bir çok erde Kolophon antik kenti kalıntıları var. Bu kalıntıların arasındaki patikalardan yürüyerek Karacadağ patikalarına girdik. Patika üzerinde de bir kaç yerde kalıntılar ve kaçak yapılmış kazı işaretleri görülüyor. Parkurda yaklaşık iki buçuk km yürüdükten sonra yine kazı yapılmış bir bölüm var. Bu kazı büyük bir olasılıkla İzmir müzesi tarafından yapılmış olmalı. Düzenli ve dikkatle yapıldığı bu izlenimi veriyor.
Bu alandan sonra güneye yönelip Karacadağ'ın tepelerine çıkmaya başladık. 4,5. kilometrede bu bölümün en yüksek noktasına, Değirmendere-Terkedilmiş yörük köyü patikasına girdik. Buradan sonra aşağılara, eski perlit madeni üzerinden Karacadağ eski yörük köyünün mezarlığına vardık. Oradan da Etpişiren yangın havuzuna kadar orman yollarından yürüdük. Parkurun onuncu kilometresindeki yangın havuzunun yanında, suyu temiz ve sürekli akan bir çeşme var. Mola ve kamp için güzel bir yer. Molamızı burada verdik.
Parkurda 4,5. kilometreden sonra sürekli düz ve inişli yollar var. Moladan sonra yine orman yollarını kullanarak önce Ataköy göletine, sonra da köy merkezine ulaştık.
Parkur boyunca üç yerde içilebilir suyu olan su kaynağı var. Fazla zorluğu olmayan, güzel manzaralarla dolu bir parkur. (Grubumuzda 10 yaşında bir çocukla 70 yaş üzeri dört arkadaşımız bu parkuru rahatça yürüyüp bitirdi.)

PictographProvisioning Altitude 614 ft

DEĞİRMENDERE

PictographRuins Altitude 810 ft

ORMAN YOLU

KAÇAK KAZI

KARACADAĞ PATİKALARI

Photo ofESKİ YÖRÜK KÖYÜ-DEĞİRMENDERE KAVŞAĞI Photo ofESKİ YÖRÜK KÖYÜ-DEĞİRMENDERE KAVŞAĞI Photo ofESKİ YÖRÜK KÖYÜ-DEĞİRMENDERE KAVŞAĞI

ESKİ YÖRÜK KÖYÜ-DEĞİRMENDERE KAVŞAĞI

GÖLET KAVŞAĞI

PictographLake Altitude 1,433 ft

ETPİŞİREN YANGIN HAVUZU VE ÇEŞMESİ

Güzel bir mola yeri. Yürüyüş öncesi molamızı burada yapmayı kararlaştırmıştık, öyle de yaptık.

ORMAN YOLU

ATAKÖY ÇARŞI

• Photo of levent yaka
    levent yaka Feb 12, 2024

A gurubuna göre iyi bir performans.
    Tebrik ederim hocam...

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Feb 12, 2024

Teşekkür ederim Levent Hocam.