Homoljske planine: Prašuma Felješana, vrh Breza, kanjon Crne reke

Photo ofHomoljske planine: Prašuma Felješana, vrh Breza, kanjon Crne reke Photo ofHomoljske planine: Prašuma Felješana, vrh Breza, kanjon Crne reke Photo ofHomoljske planine: Prašuma Felješana, vrh Breza, kanjon Crne reke

March 19, 2022
March 2022

near Debeli Lug, Central Serbia (Serbia)

VAŽNA NAPOMENA: Zaboravila sam da isključim snimanje kada smo stigli do kola. Trek se završava tamo gde i počinje, i gde se oba smera staze spajaju. Kratka deonica koja je snimljena nakon te tačke se ne računa u trek.

*****

Ova staza je veoma lepa i raznolika, ali obiluje deonicama pod gustim i oštrim trnjikama, kroz koje je jedva moguće probiti se. Staza se često gubi i potrebno je improvizovati kroz šumu. Takođe, u kanjonu Crne reke gotovo da više nema mostova, i moraćete da se snađete sami sa mnogim prelascima reke. Ako vam ovo zvuči uzbudljivo i izazovno, ovo je pravi trek za vas.

U pitanju je prelep trek koji počinje u blizini sela Debeli lug, kod pilane, i odvaja se desno od puta odmah pored velike info table. Uspon na vrh Brezu vodi kroz lepu šumu, ali je nažalost isuviše često zarastao u izuzetno guste i oštre trnjike. Nemojte slepo pratiti trek kada naiđete na trnje, već potražite put kroz rastinje onako kako se vama čini da ima smisla, a trek koristite za orijentaciju.

Po izlasku sa vrha, situacija se poboljšava i neko vreme se ide uređenim stazicama. Ja nisam sigurna kako, ali mi smo trek gubili mnogo puta. Mislim da su u ovom delu Homolja staze zarasle i neodržavane i da u mnogim segmentima naprosto nestaju. Iz tog razloga smo teško našli put do kanjona Crne reke, tako da ponovo trek koristite za orijentaciju i opšti prvac kretanja, a put nađite kako vam odgovara. Naravno da ste slobodni i da pažljivo pratite trek, ali imajte u vidu da smo tokom spusta u kanjon dosta improvizovali, jer staze ne postoje, tako da možda postoji i bolji put na dole.

Jednom kad siđete u kanjon Crne reke, po meni tada počinje i najlepši deo treka. Kanjon je divan, ali i tu postoji problem. Kada sam pre desetak godina bila na ovoj stazi, preko reke je postojalo bezbroj mostića. Ovo je jako važno jer vas trek navodi da mnogo puta pređete reku. Međutim, mostova sada skoro i da nema, i morali smo u više navrata da idemo uzvodno ili se vraćamo nizvodno, u pokušaju da nađemo zgodno mesto da pređemo reku. I tako mnogo puta. Bilo je izazovno ali je avantura bila izuzetna.

Mi smo krug do kola zatvorili poslednjom, kratkom deonicom asfaltnim putem i tako stigli do kola.