De Vila-Roja a Menera passant pel naixement de la Muga

March 16, 2014
March 2014

near Vila-roja, Languedoc-Roussillon (France)

Comencem a caminar prop de Vila-Roja (França) passem pel davant d'unes curioses formacions rocoses que recorden uns menhirs - Hostal de la Muga (Catalunya) ara abandonat, en el seu temps va ser un lloc de pas important - Creuem La Muga, ruïnes de Sant Corneli, la pista es converteix en camí- Mas enrunat de Sobiràs - Sant Julià de Ribelles, capella romànica perfectament restaurada - La Creu de Fusta, el primer turó de la sortida - Pujada força dreta fins Puig del Casso (1187m.) punt culminant de la sortida, mirador de primer ordre, vistes del Canigó, part de l'Alta Garrotxa i el Costabona - Davallem al Coll del Faig de Migjorn, travessem un bosc amb enormes exemplars de faigs i roures.

Aviat arribem al Pla de la Muga, parada per dinar - Continuem fins el mirador i el naixement de La Muga, una làpida trencada ho assenyala - Som a la partió d'aigües, el terreny força erosionat pren uns bonics colors rogencs - Continuem avall fins el Pla del Castell (França) a la dreta veiem les Torres de Cabrenç - Prenem la pista que ens porta fins La Menera, el poble més meridional de França.

Sortida realitzada el 16 de Març amb el CMSC dins del cicle dels naixements dels rius. Vocals de la sortida: Àngels i Marcel.