De Vallter a Setcases amb el C.E.G., fent cim a Roca Colom i Costabona.

Photo ofDe Vallter a Setcases amb el C.E.G., fent cim a Roca Colom i Costabona. Photo ofDe Vallter a Setcases amb el C.E.G., fent cim a Roca Colom i Costabona. Photo ofDe Vallter a Setcases amb el C.E.G., fent cim a Roca Colom i Costabona.

July 9, 2022
July 2022

near Setcases, Catalunya (España)

Sortida organitzada i preparada impecablement pel C.E.G. (Club Excursionista de Gelida).

Maquíssima ruta per assolir cims de Roca Colom (2.506mts - Ripollès/Vallespir/Conflent) i de Costabona (2.465mts - Ripollès/Vallespir), sortim de la part superior de l'estació d'esquí de Vallter, comencem en forta pujada per camí clar i molt fressat fins a arribar a la Portella de Morens (límit fronterer), seguim recte per França en llarg tram de sender planer i herbat amb marques GR-11.6, arribem a una cruïlla i seguim a dreta cap a Portella de Callau, a coll tornem a ser a Catalunya, deixem GR i pugem directes cap a cim de Roca Colom per tram costerut i pedregós, el camí fa alguna curta ziga-zaga i es desdibuixa sovint, però cal seguir sempre directes a cim, no hi ha cap altre dificultat ni possibilitat de pèrdua.
Fem cim i gaudim d'unes vistes espectaculars, hi trobem un petit mur de pedres i un estendard amb un rústic cartell del nom de cim i l'alçada a més de la silueta d'un colom (foto de portada), fem sessió de fotos i tot seguit seguim avall en clara direcció directa a Costabona, camí aquest en suau i pedregosa baixada fins a arribar a Coll de Pal, hi trobem altre cop el GR-11.6 i una curiosa referència representada per tubs de per on passa el meridià (waitpoint/foto), foto de grup i comencem a pujar sense camí directes a cim, és una llarga però fàcil pujada, ja a l'avantcim anem trobant traces de camí que seguim fins dalt, fem cim, simplement espectacular, les vistes tot el voltant ens deixen bocabadats, alegria i abraçades, badem i fem llarga sessió de fotos, a cim hi trobem un peu/taula amb els punts cardinals i també un cartell groc francès amb el nom i dades del cim (fotos), també hi ha força ferralla d'altres simbolismes, les pugen amb ganes però no les baixen quan es fan malbé.
Comencem el llarg descens primer cap a Coll de Pal i tot seguit cap a Serra de la Balmeta, és un tram de flanqueig per camí fressat i inequívoc fins a encarar muntanya avall per tram d'ampla pala herbada on el camí es desdibuixa, seguint track no hi ha cap problema, tot seguit baixem ja per prat herbat i trobem traça de camí fins a la cabana/refugi de La Balmeta, creuem la pista i seguim les marques (punts taronges (waitpoint/foto)) sense camí definit en principi, però que va davallant cap a bosc i cada cop més fressat i evident, anem baixant i creuem la pista de Setcases una mica més amunt d'on la trobem, aquí comença un preciós i molt bonic tram passant per riu, gorgs i salts d'aigua, ens podem refrescar de tant en tant i gaudir de la Natura, aquest últim tram és força ombrívol i acaba a la carretera de Vallter, seguim aquesta uns 1,2km i arribem a Setcases donant per acabada aquesta molt maca excursió.
El meu reconeixement i agraïment a C.E.G. per poder gaudir-ne junts.

Roca Colom és un nou cim del repte dels 100cims de la feec, Costabona ja hi era i està triat com a cim Essencial.
La cobertura mòbil és correcta, com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional.
Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
La qualificació de dificultat de la ruta és simplement tècnica.
Gaudiu-ne amb respecte i en la millor companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Inici de ruta.

Inici camí de pujada.

Pal indicador.

Portella de Callau, amunt cap a Roca Colom.

Cim de Roca Colom.

Coll de Pal.

Seguim amunt cap a Costabona.

Avantcim.

Cim de Costabona.

Baixem per Serra de La Balmeta.