De Tremp a Mur

June 7, 2011
June 2011

near Tremp, Catalunya (España)

Recorregut: Tremp – plaça de l’avinguda Bisbe Iglesias – Pla de Palau – Zona humida de les Salades – Casa de l’Espona – castell de la Guàrdia – castell de Mur

Descripció de la ruta: Des del parc del Pinell de Tremp seguim la cra. C-13 com si sortíssim de Tremp cap al sud. A la plaça de l’avinguda del Bisbe Iglesias agafem la pista de l’esquerra, indicada, en direcció a Pla de Palau. Als 15 min d’haver sortit, passem pel mig de les instal•lacions d’un circuit d’exercici físic i, més endavant, quan ja portem caminats 4,4 km, per l’Espai d’Interés Natural Serra del Montsec conegut per la Zona humida de les Salades (rètols interpretatius). Quan fa gairebé 2 h que caminem, deixem a l’esquerra una Planta de Reciclatge i Valorització de Residus de la Construcció i Demolició i arribem a l’Espona, una casa al costat de la carretera C-13. Travessem la cra. i a l’altre costat seguim una pista de terra que passa per sota de la via del tren. Seguim les indicacions i a les 2,50 h trobem una cruïlla amb una senyalització vertical per anar a Guàrdia de Noguera i Cellers. No hem d’anar cap allà, sinó que hem de girar a la dreta per una pista poc definida que puja fort, amb algun tram empedrat. A les 3,10 h sortim a una pista tranversal en bon estat. En comptes de tirar endavant cap al poble de la Guàrdia, girem a la dreta, pista amunt. Al cap d’un minut, en arribar a unes oliveres de la dreta, a mà esquerra agafem un corriol desdibuixat on hi ha una marca de pintura blava. A les 3,25 h el camí surt a una pista transversal. Girem a l’esquerra per seguir pista amunt dos minuts, fins trobar a la dreta la indicació per pujar al castell de Guàrdia i Mur. A les 3,40 h arribem al castell de Guàrdia (700 m, mirador amb panoràmiques fotogràfiques i topònims) i, després, aproximadament a les 4,20 h, al castell de Mur (880 m).

Trobareu més informació a: www.sensus.cat.