De Tavèrnoles al Salt de la Minyona - 31/12/22

Photo ofDe Tavèrnoles al Salt de la Minyona - 31/12/22 Photo ofDe Tavèrnoles al Salt de la Minyona - 31/12/22 Photo ofDe Tavèrnoles al Salt de la Minyona - 31/12/22

January 1, 2023
December 2022

near Tavèrnoles, Catalunya (España)

Agradable i interessant ruta per acabar l'any on podrem gaudir d'unes vistes excepcionals, si el dia acompanya és clar.
Sortim del poble i ens dirigim cap a la pista que porta a la font i casa del Foquers amb direccions cap al Salt de la Minyona.
La pista es torna pavimentada i la seguim durant poca estona desviant-nos a l'esquerra per una pista secundària i tot seguit per un sender.
Anem guanyant altura progressivament passant pel Puig Estamper.
Mes amunt creuem la pista i continuem per sender fins que la tornem a trobar per fer els darrers metres costeruts fins el Salt de la Minyona.
Passem el tancat fins al mirador i com dèiem abans, si el dia acompanya, podrem gaudir d'unes vistes privilegiades sobre Vilanova de Sau, els cingles de Tavertet i les Guilleries.
Reculem fins a l'entrada del mirador on podrem llegir la llegenda del Salt de la Minyona en un plafó.
Continuem seguint les marques del GR en lleugera baixada per un sender primer i després per una pista pavimentada bastant deteriorada amb forta pendent.
Tot seguit ens desviem a l'esquerra per una pista de terra i deixem les marques del GR, canviem de vesant i continuem el descens amb senyals del sender PR C-40.1.
Passem a prop de la casa de Masgrau en un curt tram de pujada. A continuació continuem descendint fins a la casa de les Punxes i més endavant fins al Castell de Savassona.
Anem girant a l'esquerra passant per unes baumes i la Font de la Baronessa i en poca estona arribem a Tavèrnoles.