De Targassona al Pic dels Moros

October 10, 2022
October 2022

near Targassonne, Occitanie (France)

Deixem aparcada la nostra autocaravana a la part alta del poble i comencem a deixar el poble per una pista asfaltada que utilitzen constantment els vehicles que porten a parapentistes fins a la plataforma en la que s'enlairen aquests voladors.
La pista té una forta pendent fins que atravessem per segona vegada el rierol que ens trobem quan entrem al bosc.
Si fins llavors, el sentit de la caminada era cap el Nord, llavors tombem cap a ponent i al cap de poc deixem la pista i seguim pel mig del bosc fent alguna ziga zaga per collir bolets. N'hi havia molts i degut a l'alçada, no n'hi havia gaires de corcats.
Hem hagut de cercar un pas obert per superar un filat i que a la baixada també hem hagut de buscar aquest mateix pas.
El cim del pic dels Moros es veu de seguida i és ple de pedres i amb dos repetidors.
Des del cim es veu en gran espectacle, amb les muntanyes que encerclen les Bulloses al Nord i amb tota la Cerdanya al Sud i un reguitzell de muntanyes a l'altra cantó de la Vall: El Cadí, Tossa d'Alp, Puigllançada, Puigmal, eina, Cambra d'Ase, Canigó, ...
La baixada l'hem feta de dret avall fins a trobar el punt en el que s'enlairen amb parapent i des d'allà, un corriol que baixa sense fer revolts en una baixada sense arbres. Camí recte i de forta pendent. O sigui que es veu bé cap on ens porta el camí.
Quan s'aplana una mica i comencem a trobar prats d'herba, fem cap a l'esquerra buscant les cases més enlairades del poble.
Just abans d'entrar al poble ens hem creuat amb dos cérvols, però que anàven tant de pressa que no s'han deixat fer la foto.
Hem estat molt de sort amb el temps, ja que a l'entrar a l'auto, ens ha començat a tronar i caure quatre gotes.
He fet la caminada amb la Carme el dia 9 d'octubre de 2022.