De Tamatert al cim del Toubkal

one day 3 hours 30 minutes
May 20, 2018
October 2017

near Tamatert, Marrakesh-Safi (Morocco)

Sortim del poble de Tamatert (1910metres) direcció Imlil on comprem aigua, tornem enrera uns 300 metres fins que passem per devant del hotel/restaurant Zarazustra. Agafem camí a la dreta que puja cap a Arend. Un cop pasat al poble, troben un pont que atravessa el riu i seguim per la pista que puja de Imlil. Amb les darreres cases, la pista s'acaba i atravesem altre cop el riu però aquest cop directament pels còdols.
A partir d'aquí el camí no té pèrdua, anirem trobant diferents llocs on podrem abastir-nos d'aigua, refrescos, sucs de taronja...
A mig camí atravassem el poble de Sidi Chammharouch. Un llogaret molt curiós ple de terrasses amb bars i restaurants on menjar tajins. Encara abans d'arribar al refugi, trobarem algun chiringuito més.
Arribem al refugi Les Mouflouns (3.207metres) després de caminar molt tranquilament durant 7 hores. Fent parades per dinar, reposar i fer fotos, sense cap pressa.
La nostra sorpresa a l'arribar al refugi, és que només tindrem llum de les 18:30 fins les 21:30. Les dutxes millor no mirar-les i amb dificultat surt aigua calenta.
El refugi és gran però molt fred i poc acollidor. El sopar correcte.
L'endemà sortim a les 8:30 del refugi cap al cim. El camí tot i que no té massa pèrdua no està massa ben marcat. Ja de bon començament puja molt costerut. La pujada fins al cim del Toubkal (4.167metres) l'hem fet en 4 hores. I la baixada fins al refugi en 2h.
Tot i ser a finals d'octubre, no hem necessitat ni grampons ni piolet. Hi havia molt poca neu als trams finals.
Al final de la ruta hem aprofitat el salt d'aigua que hi ha just al darrera dels refugis per revifar els nostres peus.