Photo ofDe Talamanca (Passera dels Tres Salts) al Pont de Vilomara i Rocafort (Mas Ventaiol). Photo ofDe Talamanca (Passera dels Tres Salts) al Pont de Vilomara i Rocafort (Mas Ventaiol). Photo ofDe Talamanca (Passera dels Tres Salts) al Pont de Vilomara i Rocafort (Mas Ventaiol).

March 22, 2024
March 2024

near Viladordis, Catalunya (España)

Ruta circular des de Viladordis passant per:
- Tines de les Solanes (1.6 km)
- Tina Solitària (6.4 km)
- Els Tres Salts (8.2 km)

Caminada curta i fàcil que hem començat a l’àrea d’aparcament de la Passera dels Tres Salts per seguir la pista que portava a la Riera de Mura, prop d’on mor al Llobregat. Hem remuntat la riera fins un tros mes amunt de les Tines de les Solanes; llavors ens hem anat separant de la Riera per pujar al Mas Ventaiol, i baixant cap a la Riera direcció Nord l’hem travessat i hem anat baixant-la, tot passant el Triangle creuant-la de nou abans i després; hem passat per la Tina transformada i la Tina solitària, tot remuntant una mica la muntanya fins a l’alçada de les Tines de les Solanes, en que hem començat a baixar cap a la Tina Llobregat on, al poc, hem retrobat el camí d’anada, que hem desfet fins a la Passera.
Aquest indret -qui l’ha vist i qui el veu- es va cremar el 2022 i no hi queda ni un arbre viu, només coscolles i llentiscles rebroten als peus de les soques socarrimades, mentre els pins morts van caient mica en mica per ventades i, sobretot, per les motoserres.

M’ha acompanyat la Fely Gil.