De Sant Miquel del Fai al Puiggraciós (100 cims). Volta pels Cingles de Bertí

Photo ofDe Sant Miquel del Fai al Puiggraciós (100 cims). Volta pels Cingles de Bertí Photo ofDe Sant Miquel del Fai al Puiggraciós (100 cims). Volta pels Cingles de Bertí Photo ofDe Sant Miquel del Fai al Puiggraciós (100 cims). Volta pels Cingles de Bertí

February 22, 2017
February 2017

near Riells del Fai, Catalunya (España)

Aquesta ruta circular comença i acaba a l'espai natural de Sant Miquel del Fai. Nosaltres hi vàrem arribar molt d'hora i per tant aquest espai encara estava tancat. Vam deixar els cotxes en una zona que hi ha a mà esquerra del punt on es troba la cadena que barra el pas als vehicles quan l'espai està tancat, i des d'allà vam començar a caminar. Aquesta zona d'aparcament està a tocar de l'entrada a l'espai natural de Sant Miquel del Fai, pel que no representa cap entrebanc.
Nosaltres vam començar a caminar seguint el GR5. Aquesta opció fa que comencis a guanyar metres de manera suau i només té una pega: el km. final, quan surts de Riells del Fai i et trobes que, quan ja portes més de 16 km. a les cames i has patit molta calor ( sembla impossible que en plé mes de febrer fassi una temperatura com la d'ahir) , has de començar a pujar per un camí dorça costarut. Arribes cansat a dalt però ,dit això, també s'ha d'afagir que el premi es la part més bonica de la caminada, la visita a l'Espai Natural de Sant Miquel del Fai. Has de pagar entrada però, segons la meva opinió, val molt la pena.
Els altres punts d'interés de la ruta han estat el Puiggraciós, més que res perquè es un Cent Cims i sobretot les vistes sobre els Cingles de Bertí, vistes que tens, en diferents perspectives, en bona part de l'itinerari. Si de les diferents vistes que hi ha dels Cingles n'haig de triar alguna es la de la zona del Turó de les Onze Hores que es molt bonica.

Els camins i corriols no presenten cap mena de dificultat tècnica. He posat moderat pel desnivell i llargada de la ruta.

IMPORTANT. La ruta no entra a l'Espai de Sant Miquel del Fai. La vaig finalitzar abans d'entrar-hi. El recorregut, anada i tornada, suposa uns 2 km. més. Per tant si es visita l'Espai Natural de Sant Miquel del Fai, cosa que recomano, cal afagir uns 2 km. més a la ruta.

PictographInformation point Altitude 1,584 ft

PictographWaterfall Altitude 1,583 ft

PictographInformation point Altitude 2,472 ft

Ara anem per aqui

Girem cap a la dreta

PictographMonument Altitude 2,620 ft

Masia de Cal Magre

Segons l'escut que hi ha a la portalada es de finals del segle XVII

Ermita de Sant Pere de Bertí

Santuari de Puiggraciós

PictographMonument Altitude 2,262 ft

Torre de Puiggraciós

Es tracta d'una torre de comunicacions telegràfiques

PictographInformation point Altitude 2,425 ft

Pujada curta però intensa

Cim del Puiggraciós

PictographInformation point Altitude 2,519 ft

PictographInformation point Altitude 2,366 ft

Aqui hi ha dues possibilitats a l'esquerra. Cal agafar el primer camí, nosaltres varem agafar el segon i després vam recular perqué no teniem clar que hi hagués possibilitat d'arribar a on voliem.

PictographInformation point Altitude 1,902 ft

PictographInformation point Altitude 1,886 ft

Imatges d'una bauma, del camí i dels Cingles

Vistes dels Cingles

Photo ofVistes de la zona del Turó de les Onze Hores Photo ofVistes de la zona del Turó de les Onze Hores Photo ofVistes de la zona del Turó de les Onze Hores

Vistes de la zona del Turó de les Onze Hores

PictographBridge Altitude 1,525 ft

• Photo of e1000isc
    e1000isc Feb 11, 2019

Al lloc de sortida ens vam enredar una mica i ens vam saltar una volta que fa al començament, on s'agafa la riera i passa per sota el pont, però és una bona ruta per invertir una matinal, també vam obviar alguns punts d'interès que s'havien senyalitzat en el track, recomanable!! Gràcies!!