De rotsen van Bomal

August 26, 2018
August 2018

near Bomal, Wallonia (Belgique)

Wandeling rond Bomal. Vanaf het parkeerterrein naast de sportvelden in Bomal start een mooie en afwisselende wandeling naar de rotsen van Bomal.
Eerst loop je een stuk langs de rivier de Aisne, waarna een spannende klim omhoog volgt.
Eenmaal boven kun je nog een afdaling maken naar een grot. Terug omhoog daal je langzaam af naar het dorp, waar je nog een blik kunt werpen op fraai gerenoveerde kasteel.

• lorenz.holderick Nov 19, 2020

Na 2,5 km is de weg plots afgesloten met rood lint.

• Photo of Nadia Langenberg
    Nadia Langenberg Apr 12, 2022

Een erg mooie route! De route loopt langs het kleine riviertje met een heerlijk rustig wandelpad ernaast. Ik had alleen zelf even niet goed gekeken en bleef te lang aan de linker zijde lopen. Bij het bruggetje richting de voetbalvelden, moet je oversteken en aan de kant van de velden lopen. Totdat je bij het volgende bruggetje weer kan oversteken.
    Let op, nadat je alle trappen gehad hebt, kan je na de bocht naar beneden (stijl pad) of links naar boven. Neem dan het pad naar boven, zo kom je bij het uitkijkpunt uit.
    Zelf heb ik het extra slingertje naar de grot niet meer gelopen, maar ivm mijn zoontje in de baby carrier, op het gemak terug naar het huisje.

• Barbara De Jaeger Jul 10, 2022

Leuke wandeling! Was (bij droog weer en droge ondergrond) ook goed te doen met de kinderen (8-10) én op sneakers…