De Mont-ras a Cales Castell- Estreta-Crit i tornada

Photo ofDe Mont-ras a Cales Castell- Estreta-Crit i tornada Photo ofDe Mont-ras a Cales Castell- Estreta-Crit i tornada Photo ofDe Mont-ras a Cales Castell- Estreta-Crit i tornada

January 21, 2018
January 2018

near Mont-ras, Catalunya (España)

Sortim del pàrquing que hi ha darrere de l'Ajuntament de Mont-Ras i agafem el carrer que passa per l'Ajuntament: carrer de la Font. Ja apareixen les marques blanques i grogues que ens acompanyen pràcticament tot el camí. Després del llarg carrer de la Font continuem recte pel carrer Vallobrega. Arribem a la carretera i seguim per la segona sortida (indicada amb marca). Fins al quilómetre 4,8 seguim una pista asfaltada, que es fa una mica pesada. Tot el camí està marcat així, fins que arribem a un pla on hi ha indicadors i marca al fons a la dreta vermella i blanca (GR). Fins que arribem a la Platja Castell i el contacte amb la mar. A partir d'aquí seguirem en direcció esquerre per una sèrie de cales precioses. Nosaltres anem en direcció a Tamariu (que no arribarem, lògicament). Passem pel poblat ibèric amb unes vistes espectaculars i seguim per la muntanya el perfil de la costa. Aquí no hi ha marques: hem de seguir el sentit de la direcció (Tamariu) i el perfil de la costa. El camí és evident. Una forta pujada i unes panoràmiques magnífiques. Arribem a la Cala Estret que fa honor al seu nom perquè realment és molt estreta. Continuem fins a la Cala Crit i aquí acaba el passeig marítim, ja que enfilem la muntanya a la nostra esquerra per unes escales que faciliten la forta pujada. Acabades les escales arribem a un pla on hi ha diverses pistes i agafem la que empalma amb el GR que està indicada i marcada en blanc i vermell. Seguim ara ja de nou les marques durant 4 quilòmetres i arribem a trobar-nos amb la pista asfaltada que hem fet a l'anada. Desfem el camí i arribem al punt d'inici on hi ha els cotxes.

Suggeriment: es pot fer l'excursió més suau treient els 8quilòmetres d'asfalt que fem entre l'anada i la tornada. Es tracta d'agafar amb el cotxe el carrer de la Font i seguir en direcció a la Torre Simona. En el punt on es troben el camí d'anada i tornada es pot aparcar el cotxe.

PictographPhoto Altitude 308 ft

PictographPanorama Altitude 174 ft

Vista de cala Estreta

PictographPanorama Altitude 172 ft

Escales des de la platja