Photo ofDe les Bulloses a l’Estany de la Pradella i tornada (Alta Cerdanya-Catalunya Nord) Photo ofDe les Bulloses a l’Estany de la Pradella i tornada (Alta Cerdanya-Catalunya Nord) Photo ofDe les Bulloses a l’Estany de la Pradella i tornada (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

June 6, 2022
June 2022

•   5 2 Reviews

near Les Angles, Occitanie (France)

Avui, dia de festa a Catalunya i França, ens acostem a les Bulloses per fer una volta tranquil·la per la zona.

Desconeixia que avui es feia el Camí de Transhumància des de Llívia fins els prats de pastura del Pla de les Bones Hores així que, quan hem arribat, els diferents aparcaments estaven de gom a gom i hem hagut d’aparcar al tram final del camí de pujada a l’Hotel de les Bones Hores, i encara gràcies que hem pogut trobar un espai per aparcar sense molestar ningú.

També ens hem trobat molta gent pels prats herbats perquè, com després hem pogut comprovar, al migdia es feia un dinar de germanor amb barbacoes. De fet l’endemà vam poder llegir al diari que s’havien concentrat unes 300 persones al dinar.

Tot plegat ha fet que al primer tram de camí pel Pla de les Bones Hores i per la baixada a l’estany de la Pradella hi trobéssim molta gent passejant. A més també hem vist molt bestiar que avui començava la seva estada estiuenca.

Bé, fet el preàmbul, anem a fer una petita ressenya de la ruta d’avui.

Després de fer una petita volta per la zona on hi ha l'oficina de turisme, hem començat a caminar travessant els prats herbats del Pla de les Bones Hores i seguint la pista senyalitzada del “Bucle de la Pradella” en direcció a l’estany. Poc a poc la gent ha anat desapareixent i, a la part baixa del camí, tot just a la cruïlla amb pal indicador del camí que marxa cap a Angostrina, ja ens hem quedat sols.

Passada la cruïlla hem seguit avall fins arribar al Refugi lliure i l’Estany de la Pradella, amb alguns caminants i varis pescadors per les rodalies.

Com avui volem descansar i no fer gaire volta, decidim quedar-nos a l’estany i dinar tranquils a l’ombra.

Dit i fet, fem una volteta per l’estany i pugem al turonet central des del que tenim una vista magnífica de tot l’estany i dels cims del voltant, en especial dels massís del Carlit, encara amb algunes restes de neu.

Baixem del turonet a l’altra banda de l’estany i trobem un racó per seure i dinat tranquils, envoltats de flors i gaudint de les vistes.

Després de dinar i descansar una bona estona, girem cua i tornem al refugi on, en lloc de tornar per la pista principal, seguim els indicadors del PR del “Bucle de la Pradella”, per un corriol amb marques grogues.

És un corriol molt fressat i agradable que marxa per la dreta tot travessant el bosc i amb grans vistes als cims del nord.

Poc a poc ens anem acostant a les Bulloses però, abans d’arribar, passem a tocar del petit estany de la Bulloseta, on el Tuc pot fer un bon bany.

Seguim camí i, finalment, ja som a l’estany de les Bulloses on podem gaudir de les vistes als Perics i al Puig de la Portella.

Abans de tornar cap el cotxe, ens acostem a l’Hotel de les Bones Hores on fem una bona cervesa i gaudim de les vistes del llac i dels prats verds.

Finalment, recollim trastos i cap el cotxe, on donem per acabada la petita volta d’avui.

Com sempre per aquesta zona, l’entorn és magnífic i, a més, avui el dia ha sortit realment espectacular de llum i temperatura. Un plaer pels sentits.

Molt recomanable per a qualsevol edat i qualsevol estat de forma física.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament i inici de la ruta d'avui. Visita a l'oficina de turisme Photo ofAparcament i inici de la ruta d'avui. Visita a l'oficina de turisme Photo ofAparcament i inici de la ruta d'avui. Visita a l'oficina de turisme

Aparcament i inici de la ruta d'avui. Visita a l'oficina de turisme

Aparcament i inici de la ruta d'avui. Visita a l'oficina de turisme.

PictographDoor Altitude 6,594 ft
Photo ofPorta d'accés al Pla de les Bones Hores pel PR del Bucle de la Pradella, amb marques grogues Photo ofPorta d'accés al Pla de les Bones Hores pel PR del Bucle de la Pradella, amb marques grogues Photo ofPorta d'accés al Pla de les Bones Hores pel PR del Bucle de la Pradella, amb marques grogues

Porta d'accés al Pla de les Bones Hores pel PR del Bucle de la Pradella, amb marques grogues.

Photo ofTram de camí pel Pla de les Bones Hores, amb els Perics al fons. Flors del camí Photo ofTram de camí pel Pla de les Bones Hores, amb els Perics al fons. Flors del camí Photo ofTram de camí pel Pla de les Bones Hores, amb els Perics al fons. Flors del camí

Tram de camí pel Pla de les Bones Hores, amb els Perics al fons. Flors del camí

Tram de camí pel Pla de les Bones Hores, amb els Perics al fons. Flors del camí. Trobem molts matollars de Rhododendron ferrugineum, "Neret, Gavet, Abarset, Barset, Boix de núria, Boixerica, Gafet, Ganxet o Talabard", en català i "Rododendro, Bujo, Talabarda o Azalea de Montaña", en castellà.

PictographRiver Altitude 6,473 ft
Photo ofTram a la vora del riu d'Angostrina. Pal indicador del camí d'Angostrina Photo ofTram a la vora del riu d'Angostrina. Pal indicador del camí d'Angostrina Photo ofTram a la vora del riu d'Angostrina. Pal indicador del camí d'Angostrina

Tram a la vora del riu d'Angostrina. Pal indicador del camí d'Angostrina

Tram a la vora del riu d'Angostrina. Pal indicador del camí d'Angostrina.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció a l'estany de la Pradella Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció a l'estany de la Pradella Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció a l'estany de la Pradella

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra en direcció a l'estany de la Pradella.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al refugi lliure i l'estany de la Pradella Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al refugi lliure i l'estany de la Pradella

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per l'esquerra al refugi lliure i l'estany de la Pradella.

PictographWilderness hut Altitude 6,430 ft
Photo ofRefugi lliure de la Pradella, en estat molt precari. Pal indicador de l'estany de la Pradella Photo ofRefugi lliure de la Pradella, en estat molt precari. Pal indicador de l'estany de la Pradella Photo ofRefugi lliure de la Pradella, en estat molt precari. Pal indicador de l'estany de la Pradella

Refugi lliure de la Pradella, en estat molt precari. Pal indicador de l'estany de la Pradella.

PictographLake Altitude 6,434 ft

Estany de la Pradella

Estany de la Pradella.

PictographLake Altitude 6,424 ft
Photo ofPugem al turonet de l'estany de la Pradella. Bones vistes Photo ofPugem al turonet de l'estany de la Pradella. Bones vistes Photo ofPugem al turonet de l'estany de la Pradella. Bones vistes

Pugem al turonet de l'estany de la Pradella. Bones vistes

Pugem al turonet de l'estany de la Pradella. Bones vistes.

PictographLake Altitude 6,444 ft

Estany de la Pradella

Estany de la Pradella.

PictographLake Altitude 6,424 ft

PictographLake Altitude 6,434 ft
Photo ofDinar i descans a l’estany de la Pradella. Flors del camí Photo ofDinar i descans a l’estany de la Pradella. Flors del camí Photo ofDinar i descans a l’estany de la Pradella. Flors del camí

Dinar i descans a l’estany de la Pradella. Flors del camí

Dinar i descans a l’estany de la Pradella. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Gentiana pyrenaica, "Genciana pirinenca, Gençana o Gençana pirinenca", en català i "Genciana pirináica o Genciana", en castellà.

PictographLake Altitude 6,430 ft
Photo ofEstany de la Pradella. Iniciem la tornada Photo ofEstany de la Pradella. Iniciem la tornada Photo ofEstany de la Pradella. Iniciem la tornada

Estany de la Pradella. Iniciem la tornada

Estany de la Pradella. Iniciem la tornada.

PictographLake Altitude 6,437 ft
Photo ofEstany de la Pradella. Molt bàlec i neret pel camí Photo ofEstany de la Pradella. Molt bàlec i neret pel camí Photo ofEstany de la Pradella. Molt bàlec i neret pel camí

Estany de la Pradella. Molt bàlec i neret pel camí

Estany de la Pradella. Molt bàlec i neret pel camí.

PictographWilderness hut Altitude 6,427 ft
Photo ofDe tornada pel refugi lliure de la Pradella Photo ofDe tornada pel refugi lliure de la Pradella Photo ofDe tornada pel refugi lliure de la Pradella

De tornada pel refugi lliure de la Pradella

De tornada pel refugi lliure de la Pradella.

Photo ofPal indicador. Ara no tornem per la pista, sinò pel corriol fressat del PR del Bucle de la Pradella Photo ofPal indicador. Ara no tornem per la pista, sinò pel corriol fressat del PR del Bucle de la Pradella Photo ofPal indicador. Ara no tornem per la pista, sinò pel corriol fressat del PR del Bucle de la Pradella

Pal indicador. Ara no tornem per la pista, sinò pel corriol fressat del PR del Bucle de la Pradella.

Tram de corriol fressat

Tram de corriol fressat.

Tram de corriol

Tram de corriol.

Tram de corriol herbat

Tram de corriol herbat.

PictographLake Altitude 6,535 ft
Photo ofEstany del Racó. Més que un estany és un aiguamoll Photo ofEstany del Racó. Més que un estany és un aiguamoll Photo ofEstany del Racó. Més que un estany és un aiguamoll

Estany del Racó. Més que un estany és un aiguamoll

Estany del Racó. Més que un estany és un aiguamoll.

PictographLake Altitude 6,535 ft
Photo ofEstany de la Bulloseta, avui amb prou aigua Photo ofEstany de la Bulloseta, avui amb prou aigua Photo ofEstany de la Bulloseta, avui amb prou aigua

Estany de la Bulloseta, avui amb prou aigua

Estany de la Bulloseta, avui amb prou aigua.

PictographLake Altitude 6,526 ft

Estany de la Bulloseta

Estany de la Bulloseta.

Photo ofSeguim pel corriol fressat en direcció a les Bulloses Photo ofSeguim pel corriol fressat en direcció a les Bulloses Photo ofSeguim pel corriol fressat en direcció a les Bulloses

Seguim pel corriol fressat en direcció a les Bulloses

Seguim pel corriol fressat en direcció a les Bulloses.

Photo ofTravessant la part alta del Pla de les Bones Hores. Trobem un gran grup de gent fent el dinar de germanor Photo ofTravessant la part alta del Pla de les Bones Hores. Trobem un gran grup de gent fent el dinar de germanor Photo ofTravessant la part alta del Pla de les Bones Hores. Trobem un gran grup de gent fent el dinar de germanor

Travessant la part alta del Pla de les Bones Hores. Trobem un gran grup de gent fent el dinar de germanor.

PictographLake Altitude 6,624 ft
Photo ofLlac de les Bulloses. Plafons informatius Photo ofLlac de les Bulloses. Plafons informatius Photo ofLlac de les Bulloses. Plafons informatius

Llac de les Bulloses. Plafons informatius

Llac de les Bulloses. Plafons informatius.

Hotel-bar “Les Bones Hores”

Hotel-bar “Les Bones Hores”.

Vistes des de la terrassa del bar

Vistes des de la terrassa del bar.

Plafons al camí de tornada

Plafons al camí de tornada.

Pel camí de tornada

Pel camí de tornada.

Final a les Bulloses

Final a les Bulloses.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Jun 14, 2022

Com sempre, la zona de les Bulloses i rodalies t'ofereix racons de pau i tranquilitat. Una delicia seure al costat de l'estany de la Pradella.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jul 10, 2022

Es que la combinación de la vegetación verde, el cielo azúl, tu perro blanco! es que hacen de tus fotos una pasadaaaaaaaa

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Jul 10, 2022

Gracias Jordi pero, con estos paisajes, es fácil hacer buenas fotos 😂