De la Vall d'en Bas (l’Aubert) a Rupit i Pruit (la Teuleria del Torrent).

Photo ofDe la Vall d'en Bas (l’Aubert) a Rupit i Pruit (la Teuleria del Torrent). Photo ofDe la Vall d'en Bas (l’Aubert) a Rupit i Pruit (la Teuleria del Torrent). Photo ofDe la Vall d'en Bas (l’Aubert) a Rupit i Pruit (la Teuleria del Torrent).

April 22, 2024
April 2024

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta circular des de els Hostalets d'en Bas passant per:
- Font de la Boada (0.6 km)
- Coll d'Uria (2.9 km)
- Pont de l'Hostalot (9.6 km)
- Hostal del Grau (10.3 km)
- Font de les Marrades (10.6 km)
- Pixador Dels Matxos (11.3 km)
- Collet de la Cirera (11.9 km)
- Molí Vell (13.0 km)

He començat la caminada a l’Aubert en direcció al Molí Vell però just abans d’arribar-hi he continuat recte i he anat a trobar el Torrent d’Artigamala enmig d’un munt de plàtans, passada la Boada m’he dirigit a Siurana i al Serrat de les Roquetes, seguint he arribat al Coll d’Uria dins una fageda que m’ha acompanyat gran part del camí. He continuat cal al Puig Safilosa. Passat el Bosc de Coma-roja s’ha acabat el bosc he entrat en zona de prats; aquest paisatge m’ha acompanyat al Coll, amb els camps plens de vaques i també bens i cabres, continuant fins a l’Hostalot ja al Torrent del Grau on els bosc ha tornat a fer acte de presència. A l’Hostalot he agafat el Camí Ral de Vic a Olot, un camí de bast construït al segle XVIII, ben empedrat, tot i que en el tram de baixada hi ha segments bastant deteriorats. El camí va baixant en sua pendent, seguint el torrent fins a l’Hostal del Grau, on comença una forta baixada per les anomenades Marrades, amb una font -que rajava!-. He seguit baixant cap al Coll de Cirera i l’Esquirol on s’acaba la baixada forta i, ja en suau baixada, he arribat al Molí Vell i poc després a la fi de la caminada.