Photo of160924 De La Nou de Berguedà (Mare de Déu de Lurda) a Vilada, pel Sobrepuny, Collades de Picamill i Castell de Roset Photo of160924 De La Nou de Berguedà (Mare de Déu de Lurda) a Vilada, pel Sobrepuny, Collades de Picamill i Castell de Roset Photo of160924 De La Nou de Berguedà (Mare de Déu de Lurda) a Vilada, pel Sobrepuny, Collades de Picamill i Castell de Roset

June 25, 2021
September 2016

near la Nou de Berguedà, Catalunya (España)

Presentació:

Preciosa, variada i completa travessa pel Bergueda, entre el santuari de la Mare de Déu de Lurda (La nou de Berguedà) i Vilada, pujant a als dos cims del Sobrepuny, (inclós a la llista dels 100 clims de la FECC), baixant per les collades de Picamill i la Creu de Rosset.

Recorregut fet i organitzat per Tot Natura de Cunit, amb participació de 50 persones.

És una travessa fantàstica, curta, poc per sota dels 10 Km, però variada i intensa, sense dificultat tècnica, ja que no hi ha passos complicats, però si molt de desnivell i pendents fortes i llargues, amb un desnivell de 810 m. de pujada 915 m. de baixada, amb rampes màximes del 35% tant de pujada com de baixada.

És un cim atractiu, força conegut al Berguedà i relativament freqüentat, tot i que sense aglomeracions i amb bones vistes ja que sobresurt de les muntanyes del voltant i un bon mirador de la comarca.

El terreny és terreny molt boscós, alternant pinedes i fagedes, amb alguns trams amb rouredes.

Tipus de recorregut:
Travessa. Fet en sentit NW- SE.
Aquest recorregut s'ha fet mitjançant aproximació en autocar, pel que ens deixa al santuari de la Mare de Déu de Lurda a La Nou de Bergueda, i ens recull a Vilada. Feta amb autocar gran de més de 50 persones.

Recorregut ideal per fer en grups o centres excursionistes que es mouen en autocar.
Si no és aquest el cas haurem de contemplar mitja de transport, fer combinacions amb vehicles, que ens portin o vinguin a recollir o valorar les possibilitat de fer-ho en transport públic.

Sortida:
Santuari de Lurda a Nou de Berguedà,S'hi accedeix des de l'Eix del llobregat amb el trencall a la dreta just al final de l'embasament de la Baells en direcció nord i després de deixar a l'esquerra l'antiga central de Fígols. Un cop a la carretera, força estreta es bifurca. Seguim a l'esquerra per anar a la mare de Déu de Lourdes.

Arribada: A Vilada. Al parc que hi ha al costat de l'Ajuntament a l'entrada de la població.

Època:
Recorregut que es pot fer tot l'any. Si és possible evitar els dies més calorosos de l'estiu, tot i que la major part del recorregut va per bosc, tret de la part alta del cim. A l'hivern podem trobar neu a la part superior.

Dificultat: Baixa. No presenta dificultat tècnica, més enllà del pendent i del desnivell. Només trobarem de pujada un petit escaló de roca, en el que hi ha una corda anusada per facilitar la pujada. Sense més complicacions. Com, que wikiloc no contempla la dificultat baixa opto per posar-la moderada, ja que amb aquest desnivell no ho podem posar com a fàcil, més que res per no confondre a persones poc iniciades.

Senyalització: A pasrtir del faig dels Llisos de Caselles, trobarem marques blanques i grogues del PR-C-199 fins mes avall de les Collades de Picamill. Més vall, des d'una mica abans de la Creu de Roset fins a Vilada seguirem el PR-C-147, també amb marques blanques i grogues. Hi ha fites i també força senyalització vertical.

Descripció:
Sortint de la Nou passarem pel Santuari de la Mare de Déu de Lurda, passant immediatament per Cal Xica i Cal Torrent agafant el llarg corriol que puja pel Clot Monrell passant per la Font del Faig, ja molt amunt i seguint per la Baga de Dalt d'Espades per pujar al Sobrepuny de Baix i seguint la carena per coronar el Sobrepuny (1.656m.) amb excel•lents vistes sobre la comarca. De baixada passarem pel Collet del Faig, les Collades de Picamill, el Grau de Dalt, Camp Gran, Collada de Roset, la Creu, Serrat del Carme, Pla de les Collades, per acabar a Vilada passant per Cal Toi.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.