De la font de la Tanyareda al coll de l'Estaca

Photo ofDe la font de la Tanyareda al coll de l'Estaca Photo ofDe la font de la Tanyareda al coll de l'Estaca Photo ofDe la font de la Tanyareda al coll de l'Estaca

July 19, 2017
July 2017

near Requesens, Catalunya (España)

Aquesta sortida proposa seguir part de la carena de la serra de l'Albera. El punt de sortida d'aquesta excursió és la font de la Tanyadera, on s'arriba primer per una carretera asfaltada que surt del Portús i que porta, en deu quilòmetres, al coll de l'Ullat, després d'aquest punt, on hi ha un refugi i una font, caldrà girar a la dreta per un camí sense asfaltar i deixar la carretera que puja fins al puig Neulós. S'agafa aquesta pista que presenta algun tram en força mal estat fins que s'arriba a la font esmentada que queda al costat del camí.

De la font es va a buscar la carena, per on hi ha un sender marcat i els senyals del GR-10 que se segueix durant la primera part del recorregut. Es troba una fita de frontera i després d'uns cinc minuts s'arriba al refugi obert de la Tanyadera. Es continua pel sender, que tan passa per la carena, a sota de boscos de faig o entre falgueres i ortigues. El camí és o bé planer o bé descendent.

A l'alçada del coll del Faig es troba un trencall per anar a Requesens, així com una nova fita de frontera, la 584. Més endavant, al coll de l'Orri hi ha la número 585. En aquest punt, molt obert, és on hi ha la dificultat major de la ruta, la pujada al pic de l'Orri, que és curta però exigent. Després, es planeja per prats fins al coll de l'Estaca on es troba la fita 586.

En aquest punt, a l'esquerra hi ha una pista, que cal prendre en sentit oposat per on s'ha vingut i es fa el retorn per aquí. Més o menys a mig camí, hi ha la font de l'Orri i també, poc després, una pista que surt a la dreta i que no cal prendre. Des de la font el terreny és menys favorable.

És una ruta fàcil i també prou ben indicada, amb senyals del GR i rètols indicatius amb temps i llocs de pas.