de la Coloma a la Serratella pel camí vell de les Coves i el Tossal Gros

Photo ofde la Coloma a la Serratella pel camí vell de les Coves i el Tossal Gros Photo ofde la Coloma a la Serratella pel camí vell de les Coves i el Tossal Gros Photo ofde la Coloma a la Serratella pel camí vell de les Coves i el Tossal Gros

August 18, 2021
March 2021

near Masía de Moliner, Valencia (España)

Ruta circular que des del mas de la Coloma de les Coves puja a la Serratella pel camí vell de les Coves, prou perdut i difícil de seguir per manca d'ús però que es pot pujar bé sense punxar-se. Enllaça a la Morranda amb el camí que puja des del camí vell de la Torre i per on hi ha traçat un sender (no homologat) i molt poc xafat, circular des de la Serratella. El seguim fins que dalt del tossalet d'en Borró es fa pista que travessa entre carrasques i bancals per arribar al poble de la Serratella.
La tornada es fa seguint el camí del mas d'en Rasos (i del mas dels Arcs) per on també se va a les Coves fins al mas d'en Rasos. Passats els bancals del mas cal seguir per una pista que puja als Cormulls, i des d'allí agafar una senda que baixa cap al Tossal Gros.
Només entrar al terme de les Coves s'enllaça amb la senda que segueix la carrera a peu de les Coves, molt xafada, que cal seguir passant per l'assolat mas del Tossal Gros i baixant cap a les Xosses (també assolades).
Passades les Xosses el sender més xafat continua cap al mas de Tarragó (des d'on un camí asfaltat va a la Coloma) però la ruta segueix el camí del mas del Llentisclar, gens xafat i en algun punt un poc tapat, que passa pel mas i baixa al barranc del Llentisclar pujant per l'altre costat (on hi ha un tros d'una vintena de metres més tapat) enllaçant al mas d'Eixarca amb el camí vell de les Coves (tancant la circular) i tot pista baixa a la Coloma.
La dificultat són els dos trossos de camins poc evidents i poc xafats. Només hi ha un curt tram on patir per les punxades però la resta no és senda clara.
Més informació a l'enllaç.

esquerra senderol

Puja a buscar el camí vell de les Coves que a l'inici està prou tapat. Uns metres més avant hi ha el mas d'Eixarca per on tornarem.

la Morranda

Seguir camí de la Morranda a la dreta cap a la Serratella

pouet del Portell d'en Grau

Sense aigua. El Portell queda un poc més avant.

PictographTree Altitude 2,490 ft

carrasques de selmeta

Pista recte, dreta baixa a la font de la Figuera.

font de l'Ambelló

la Serratella

Entrem pel camí vell de les Coves i carrer del Calvari i eixim pel camí vell d'Albocàsser i carrer de les piscines. Seguim ací el PR-CV-394

portera elèctrica

Entrem al mas d'en Rasos.

mas d'en rasos

Pista dreta per davant del mas i de seguida camí vell entre parets recte. La pista també va però pega més volta. El PR continua a l'esquerra cap a l'ermita de Sant Joan.

pista dreta

Recte continua el camí a les Coves pel mas dels Arcs.

portera

Dreta per fora del tancat continua la senda.

fita de terme dreta

Enllaç sender del tossal Gros que ve per l'esquerra del mas dels Arcs i continua al mas del Tossal Gros.

PictographRuins Altitude 2,346 ft

mas del Tossal Gros

Mas assolat i bassot al mig del pas.

PictographRuins Altitude 1,827 ft

les Xosses

Mas assolat.

dreta

Camí del mas del Llentisclar. Tram difícil. Esquerra cap al mas de Tarragó pel sender del tossal Gros. Des del mas de Tarragó es pot anar per camí asfaltat a la Coloma.

PictographRuins Altitude 1,644 ft

mas del Llentisclar

pista esquerra

PictographRuins Altitude 1,667 ft

mas d'Eixarca

Uns metres més avant tornem a enllaçar amb la ruta de l'anada.

PictographCar park Altitude 0 ft

la Coloma

Mas habitat cal aparcar a la part baixa on no es molesta els veïns (nosaltres vam preguntar on fer-ho). Fins ací el camí està asfaltat. Cal seguir pista amunt per dalt del mas.