De KÄRINGSJÖN al llac de ROGEN

August 13, 2016
July 2016

near Käringsjön, Jämtlands län (Ruoŧŧa)

El recorregut és molt variat, senzill de seguir i espectacular. Pot ser més entretingut del que s'espera per la humitat i la necessitat d'anar travessant zones pedregoses.Transcorre dins la Reserva Natural de Rogen, un conjunt d'infinitat de llacs de diferent grandària, sovint connectats per petits rierols i corrents d'aigua. La zona limita amb Noruega i es va formar durant l'era glaciar. Està coberta de molses i líquens així com de petits pins qcuriosament centenaris. Ossos i linxs habiten la reserva, les aigües del llac són riques en peixos per a la pesca.
Per arribar-hi cal deixar el cotxe en un aparcament a Käringsjön, després de seguir una pista de terra durant 7km.
La ruta és senzilla i està senyalitzada amb marques de pintura taronja sobre els troncs dels arbres i les roques. El camí és força pedregós i en alguns indrets passeres de fusta ens ajudaven a no enfangar-nos ja que el terreny a vegades està una mica inundat. La qual cosa va resultar força impossible en un dia plujós com el que vam tenir nosaltres.
El camí és molt variat, entremig de boscos, landes i vorejant el llac Karingsjön durant una bona estona. De fet l'aigua és present durant tot el recorregut i constantment es té l'oportunitat de descobrir llacs i estanys de diversa mida.
Després de poc més d'una hora de camí, arribem a una esplanada gran i oberta on trobem un creuament, on hi ha 3 possibles direccions a prendre. Nosaltres hem seguit el camí del mig i hem arribat a una zona on hi ha un refugi en el que sembla ser que es pot descansar i menjar alguna cosa. Al costat està el llac de Rogen, molt gran amb molt bones vistes. Al fons, entremig de la boira, veiem les muntanyes ja a Noruega. Voregem el llac fins al cap de Rogsbodarna, en un paisatge molt impressionant. A partir d'aquí hem anat vorejant un braç del llac tot seguint els senyals taronges, just on desemboca un rierol que creuem entremig de les roques. A partir d'aquí hem arribat a una zona més arrecerada on hi ha algunes cabanes de fusta. El camí ha continuat reseguint aquest braç del llac fins arribar altra vegada al creuament que havíem trobat anteriorment.
A partir d'aquí hem retornat pel mateix camí que ja havíem recorregut al matí.