De Coll Formic al Matagalls i al sot de la font del Matagalls

Photo ofDe Coll Formic al Matagalls i al sot de la font del Matagalls Photo ofDe Coll Formic al Matagalls i al sot de la font del Matagalls Photo ofDe Coll Formic al Matagalls i al sot de la font del Matagalls

October 21, 2022
October 2022

near El Brull, Catalunya (España)

Una de les excursions més boniques del Montseny. La vam fer amb un amic que en sap un niu de camins. Podem deixar el cotxe en un dels dos pàrquings que hi ha al coll Formic. Sortim del monument a la Carlinada i anem pujant seguint els senyals del GR fins arribar al cim del Matagallls. No té pèrdua si estem atents als senyals. Podem baixar pel mateix camí o seguir unes fites que trobarem a la dreta, mirant el camí de pujada, i que ens portarà a la Font del Matagalls. Seguim endavant fins que haurem d'agafar un camí a la dreta, gens senyalitzat. Ens podem orientar perquè a la dreta veurem unes roques bastant grans que destaquen i que estan marcades amb la lletra C. Entrarem al sot de la Font del Matagalls, veurem arbres marcats amb la mateixa lletra C pintada al tronc. Això ens indica que anem bé. Tindrem sempre el torrent a la dreta. Una mica més endavant ens podem desplaçar cap a l'esquerra per veure un preciós pou de neu. Retornem enrere i recuperem el camí. Hi ha trossos relliscosos i és millor si portem pals. Seguim endavant. El paisatge s'eixampla. En arribar a baix de tot, travessarem el rierol. A mà dreta tenim un bell paratge amb uns grans troncs estirats on hi podem fer un most. Deixarem el riuet a l'esquerra i seguirem un camí ample. També a la banda esquerra veurem diverse fonts. Més endavant de la Font Clareta, hem de pujar per un petit turó que veurem a la dreta tot i que no es veu el camí, però és de fàcil accés i arribarem al pla de la Cabana i anirem baixant fins a retrobar el camí de pujada que ens portarà, novament, al monument de la Carlinada i al Coll Formic on hi ha un bar-restaurant. Preciós el paisatge a la tardor.

Roques amb la lletra C que ens porten al sot del Matagalls