de Coll d'Estenalles a la Mola. Roca Encavalcada

Photo ofde Coll d'Estenalles a la Mola. Roca Encavalcada Photo ofde Coll d'Estenalles a la Mola. Roca Encavalcada Photo ofde Coll d'Estenalles a la Mola. Roca Encavalcada

March 9, 2023
March 2023

near Mura, Catalunya (España)

Excursió clàsica de coll d'Estenalles a la Mola, per l'anomenda autopista amb alguna petita variant.

Fa un dia de finals d'hivern, tapat i ventòs. Molt més fred del previst i amb possibilitats de pluja.
Sortim de coll d'Estenalles i desprès de la pujadeta per l'asfalt encarem amunt el camí cap el Montcau, ben marcat i avui poc transitat.
Admirem de dalt les vistes del Bages i de la vall d'Horta i aviat baixem, doncs el vent bufa fort.
Ens aturem a coll d'Eres a veure el monument de Terrassa a Joan Maragall:
"JO NO SE QUE TENIU QUE US ESTIMI TANT, MUNTANYES"

Seguim per "l'autopista" direcció Sud, però aviat ens desviem per un bonic sender fins un tros obert amb vistes a llevant. Hi ha una fita. Hem de baixar una mica pel pedregar i desprès per un corriol fins trobar la Roca Encavalcada, admirable curiositat geològica. Cal vigilar doncs hi ha un penyasegat sense protecció.
Reculem uns metres i seguim vorejant per la part mitjana de la serra de sant Llorenç fins que pugem al camí principal que segueix la carena del Pagès.
Ara només ens cal seguir sempre cap a la Mola, passant vora el Morral del Drac.
Ens queda la darrera pujada fins l'antic Monestir, ja s'acosta l'hora de dinar.

El dia es va aclarint i milloren molt les vistes. Cap a Mar , s'albira la serra de Tramuntana damunt el Tibidabo.

Mengem molt de gust al restaurant , en bona companyia i fem una llarga sobretaula (no he aturat el GPS). La tornada la fem per l'autopista sense aturar-nos en 1h 20´.

Objectiu aconseguit.
Ino ens hem mullat!

Aparcament

Coll d'Estenalles Amb algunes altres fotos